به گزارش پارس نیوز، محمود میرلوحی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخیرا دو اجاره‌نامه با مدیران شهرداری در خصوص واگذاری املاک منتشر شده و حساسیت افکار عمومی را در پی داشته است؛ البته باید سعی شود در فضای فعلی که سیاست شورای پنجم شفاف‌سازی است، از کنار این امکانات مجاز نیز رد نشویم.

وی افزود: طبق ضوابط موجود مدیران می‌توانند املاک را اجاره کنند؛ اما اتفاقی که افتاده است این است که دستگاهی که این دو مورد را که البته بر اساس ضوابط بوده منتشر کرده بلافاصله متوجه تخلف شده که ما قدردان آنها هستیم. البته سوال این است که چرا تخلفات قبلی را هم نمی‌بینند و در برابر تخلفات قبلی کوررنگی دارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: فهرست املاکی که در گذشته در اختیار افراد بوده و یک سال است که بین بنده و شهرداری دست به دست می‌شود، احساس می‌شود مهر خیلی محرمانه دارد و کسی نمی‌بیند ولی اجاره‌نامه را با سرعت مافوق صوت می‌بینند و منتشر می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از شهرداری تهران می‌خواهم لیست املاک واگذار شده به افراد آنهایی که هنوز در اختیار افراد است، منتشر کند تا افکار عمومی از آن مطلع شوند. طبق بند ۶ ماده ۵۵ باید برای واگذاری املاک از شورا مجوز می‌گرفتند این مهم در دوره مدیریت قبلی هم صورت نگرفته است.

میرلوحی اظهارکرد: افکار عمومی باید بداند ما می‌خواهیم مقررات را رعایت کنیم و انضباط مالی را حاکم کنیم؛ لذا باید افراد متخلف جریمه شوند و در راستای اجرای عدالت شهرداری باید لیست املاکی که در اختیار افراد گذاشته شده، منتشر کند.