به گزارش پارس نیوز، 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در استان های ساحلی خزر و همچنین مناطقی از جنوب کشور در استان های فارس، بوشهر، برخی نقاط هرمزگان، بخش هایی از جنوب غرب، مرکز به تدریج شمال شرق، برخی نقاط شرق و اوایل شب در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

احد وظیفه افزود: فردا یکشنبه از فعالیت این سامانه در جنوب غرب نیز کاسته شده و فعالیت آن علاوه بر مناطق ذکر شده، بخش هایی از جنوب شرق را نیز در بر می گیرد.

به گفته وی شدت بارش امروز در استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، برخی نقاط فارس و بوشهر و فردا در نیمه شمالی خراسان رضوی و نواحی مرکزی کرمان خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه دریای خزر نیز امروز مواج است، تصریح کرد: به دنبال کاهش دما در شمال غرب و سواحل شمالی طی امشب و فردا، کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای دما در شمال شرق و کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های تهران، البرز، قزوین و سمنان رخ خواهد داد.

همچنین امشب وزش باد شدید در استان های تهران، البرز، قزوین و طی امشب و فردا، وزش باد شدید  در سمنان و استان های واقع در شمال شرق و شرق رخ خواهد داد و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد.

وی یادآور شد: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق بارش برف نیز پیش بینی می شود. همچنین گرد و غبار موجود در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، جنوب آذربایجان غربی و شرقی تا امشب ادامه داشته و به تدریج از غلظت آن کاسته خواهد شد.

هوای تهران امروز کمی ابری و اوایل شب وزش باد شدید، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۲۴ و ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.