به گزارش پارس نیوز، همایون واحدی متخصص بیماری‌های  گوارش و کبد در نشست خبری هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد ایران، به موضوع بیماری التهابی روده یا IBD اشاره کرد و گفت:‌ این بیماری از 40 سال پیش تا کنون شیوع یافته و 10 هزار مورد ثبت شده در کشور از این بیماری داریم و به ازای هر 100 هزار نفر 45 نفر مبتلا به این مشکل هستند.

عضو انجمن گوارش و کبد ایران با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به مشکل التهابی روده گاهی تا پایان عمر نیاز به درمان دارویی دارند،‌گفت: داروهای لازم برای این بیماران موجود است ولی برخی از داروها نیز در جهان وجود دارند که یا باید در کشور تولید شود یا واردات آن صورت گیرد تا کمک بیشتری به این دسته از بیماران شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از داروها گران بوده و هر دو ماه 1.5 میلیون تومان برای برخی افراد هزینه دارد گفت: البته مشابه این دارو موجود بوده و برای دسته‌ای از بیماران دو هفته یکبار توصیه شده که قیمت آن 60 هزار تومان است.

واحدی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به مشکل التهابی روده تمام عمر دارو نیاز دارند لذا سقف بیماری آنها امری ضروری است گفت:‌افرادی که مبتلا به این مشکل هستند باید به مراکز دانشگاهی مراجعه و با انجام آزمایش خون رایگان در نظام ثبت بیماری التهاب روده مشارکت کنند.

متخصص بیماری‌های  گوارش و کبد تأکید کرد: تشخیص به موقع این بیماری از عوارض آن پیشگیری کرده و درمان موفقیت‌آمیز بیماری را به همراه دارد.