به گزارش پارس نیوز، 

بعد از وقوع صف‌های طولانی در مراکز عرضه سبد کالا، جایگاههای سوخت و گاز و اخیرا صف در اداره پست جهت ثبت نام کالابرگ نفت سفید، صف‌های طولانی در نانوایی‌های خاش شکل گرفت.

وجود صف‌های طولانی در خاش و شهرهای سیستان و بلوچستان معضلی آزار دهنده بوده که برای مردم هزینه دارد و وقت آنها را تلف می‌کند.

شماری از شهروندان خاش از وجود صف های طولانی جهت دریافت خدمات به شدت گلایه مند بوده و خواهان رفع این معضل هستند.

محمد شهنوازی یک شهروند از خاش بیان کرد: با توجه به اینکه در مرزها سود خوبی در قبال فروش کالا و سوخت به دلالان می رسد، برخی از نانوایان سودجو سوخت و آرد خود را به فروش می رسانند و به همین دلیل تعطیل هستند.

وی اظهار کرد: با تعطیل شدن نانوایی های متخلف جلوی نانوایی های سطح شهر خاش شلوغ شده است.

رضا میر شهروند دیگری هم افزود: پرداختن به شایعات کار دشمنان است و متاسفانه برخی از مردم شایعات را باور می کنند و کالا و غیره را با فراوانی ذخیره می نمایند که این امر برای خودشان ضرر و خسارت به بار می آورد زیرا نمی دانند این تحریم ها و فشارها از چهل سال قبل بوده و کشور هم دچار بحران نشده است.

امید قلندرزهی یک شهروند خاشی هم اظهار داشت: گران شدن کالاهای اساسی و مصالح ساختمانی در کنار موضوع تشکیل صف ها بسیار زجرآور بوده و مردم خواهان رسیدگی فوری مسئولان به اوضاع و برخورد با متخلفان هستند.

مهدی اسماعیلی مدیر صنعت و معدن و تجارت خاش گفت: بسیاری از صف های طولانی در این شهرستان با پیگیری های مستمر و شبانه روزی و تدابیر مسئولان برچیده شده اند و هم اینک صف دریافت گاز و سوخت در خاش نداریم و صف نانوایی ها را پیگیری می کنیم که زودتر حل بشود.

وی اظهار داشت: برخی از مالکان خبازی ها اعلام کرده اند که مشکل کمبود سوخت و عدم توان در تامین آرد دارند لذا با تلاش ها و پیگیری های فرماندار و مسئولان استانی و محلی امید می رود این مشکل هم حل بشود.

وی تصریح کرد: در برخی از اقلام و کالاها شاهد جهش قیمت ها بوده ایم، اما کمبود نداریم و خوشبختانه تمام کاسبان شهر و عمده فروشان منصفانه به فکر ارائه خدمت به شهروندان هستند لذا هیچ گونه نگرانی در موضوع تامین و توزیع کالا نداریم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون چندین جلسه ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان داشته ایم که این امر از دغدغه و تلاش فرماندار و مسئولان شهرستان برای حل مشکلات مردم حکایت دارد.

وی گفت: تشکیل اکیپ های نظارتی و تشدید بازرسی ها و برخورد جدی با متخلفان حوزه اصناف مورد توجه مسئولان در شهرستان خاش است.