به گزارش پارس نیوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز (۳ آبان) با تقویت الگوی گرم باد روی سواحل خزر انتظار وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل خزر، اردبیل و خراسان‌شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تقویت سامانه بارشی که از شمال‌غرب وارد کشور شده امروز (۳ آبان) در شمال‌غرب و غرب و فردا (۴ آبان) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و قسمت‌هایی از مرکز کشور، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فعالیت بارشی این سامانه طی روز شنبه (۵ آبان) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب تضعیف شده و عمده فعالیت آن در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب کشور است.

وظیفه با اشاره به اینکه از بعد ازظهر فردا (۴ آبان) با ورود توده هوای سرد به کشور کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این روز و طی روز شنبه (۵ آبان) احتمال بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز وجود خواهد داشت. همچنین با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور از بعد ازظهر فردا و طی روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه، سواحل استان گیلان و مازندران مواج است.

وظیفه در ادامه تصریح کرد: همچنین امروز (۳ آبان) در جنوب استان سیستان و بلوچستان ارتفاعات جنوبی استان کرمان و شرق استان هرمزگان در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست، همچنین روز جمعه (۴ آبان) در جنوب سیستان و بلوچستان همین شرایط پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۴ آبان) نیمه ابری به تدریج ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۵ آبان) نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.