به گزارش پارس نیوز، 

با استقبال گسترده مردم عاشق امام حسین برای زیارت اربعین، امروز چهارشنبه ۲ آبان ۹۷ ترافیک شدید انسانی در مرز زرباطیه، بخش عراقی مرز مهران تشکیل شده است.

با توجه به این که ماموران گمرک زرباطیه عراق در مهران به کندی و تانی فراوان یکی یکی پاسپورتها و وزیرای افراد را بررسی می کنند و سیستم های آنان با کندی کار اسکن ویزاها را انجام می دهد، لذا تراکم جمعیت در مرز مهران و به ویژه مرز زرباطیه غیر قابل تحمل شده است.

از همه بد تر این که گاهی به خاطر هل دادن و افتادن موج در جمعیت و نیز به لحاظ این که عده ای چندین کوله پشتی یا ساک دستی و چرخ دستی دارند، باعث اختلال در حرکت می شود.

عده ای از زائران هم دچار تنگی نفس شده  یا گرما زده شده اند و ماموران اورژانس سعی در امداد رسانی به افراد نیازمند و ناتوان دارند.

عده زیادی از زائران که از صبح و یا ظهر به مرز رسیده بودند تا از مرز خارج شدند، اذان مغرب شد و در مرز داخل عراق نماز به پا کردند.

زائران در تراکم شدید جمعیت در مرز مهران و زرباطیه مرتب شعار حیدر حیدر،لبیک یا حسین، صلوات بر محمد و آل محمد سر می دادند تا به این وسیله صدای اعتراض خود را به مسئولان به خاطر ناهماهنگی و معطلی برسانند.

با توجه به استقبال روز افزون مردم عاشق حسینی لازم است مسئولان دو کشور ایران و عراق بیش از پیش هماهنگی و همکاری داشته باشند تا مردم به راحتی و البته با رعایت قانون از مرز عبور کنند و در راه پیمایی عظیم اربعین شرکت کنند.

از مشکلات زائران در مرز عراق کمبود آب و سرویسهای بهداشتی  و نبود تابلوهای راهنما به زبان فارسی است زیرا اکثر زائران ایرانی، عربی نمی دانند و حتی تابلو راهنمای عربی هم اندک است.

مشکل بعدی زائران، گم کردن بستگان و یا افراد خانواده هنگام ازدحام و عبور از مرز است که آن هم به دلیل نبودن راهنما و علامتهای راهنمایی در طرف مرز عراق است.

به هر حال مردم با توجه به سفر معنوی اربعین، با ذکر و صلوات مشکلات را تحمل می کنند، اما مسئولان دو کشور باید بیشتر به زائران امام حسین خدمت رسانی کنند.