به گزارش پارس نیوز، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در ۷ ماهه سال جاری، ۴۹ هزار و ۸۷۹ پرونده در سازمان تعزیرات تشکیل شد و متهمان به  ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: در بخش اجرای احکام ۵۶ هزار و ۷۲ پرونده وارده داشتیم و میزان جریمه این پرونده‌ها ۲ هزار میلیارد ریال بود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۵ شرکت هواپیمایی متخلف خبر داد و گفت: تخلف عمده این شرکت‌های هواپیمایی پیرامون گرانفروشی بلیت است.

رایگانی تصریح کرد: این چند شرکت جریمه و بعضا مجوز‌های آن‌ها باطل شد و در این راستا جریمه ۱۹۳میلیارد ریالی برای یک مورد در نظر گرفته شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات از نظارت بر سفر‌های زمینی ویژه ایام اربعین خبر داد و گفت: از ترمینال‌ها مسافربری بازدید شده و در تهران سه شرکت به دلیل عرضه نکردن بلیت تک نفره تخلف داشتند.

وی افزود: متأسفانه چند شرکت مسافربری در ترمینال غرب بلیت را گرانتر از قیمت مصوب می‌فروشند به مسافران شرط می‌کنند حق شکایت ندارد.

رایگانی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی نیز برای فروش بلیت در ایام اربعین مسافران را به خرید بلیط برگشت و یا خرید بلیت با مقصد خاصی مجبور می‌کنند که این مورد هم مصداق تخلف است.

سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: قیمت بلیط‌های زمینی برای سفر اربعین مشخص است و با توجه به اینکه حجم مسافران در حال حاضر به سمت غرب کشور است، اگر هموطنان افزایش قیمت بلیط در سایر مقصد‌ها را به بهانه کم بودن اتوبوس ها، دیدند می‌توانند به تعزیرات گزارش دهند.

رایگانی در ادامه در خصوص تعداد پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با قاچاق کالا گفت: ۵هزار و ۴۸۴پرونده تشکیل و بیش از سی هزار میلیارد ریال جریمه داشتیم.

وی به پرونده‌های خاص تعزیراتی که اخیرا مطرح شده بود اشاره و تصریح کرد: یک پرونده در رابطه با قاچاق خودرو در بوشهر ۴۳میلیارد جریمه شد، همچنین یک شرکت لبنیاتی با جریمه ۳۰۰میلیارد ریال در حق صندوق دولت؛ یک پرونده قاچاق سوخت در اصفهان به میزان ۱۱هزار میلیارد ریال، یک پرونده مرتبط با اختفای پوشک در بروجرد با ۷میلیارد ریال تخلف تشکیل شده است که پرونده آن در حال بررسی شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات در ادامه به اجرای احکام پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: ۵۶ هزار و ۷۲ فقره پرونده وارده داشتیم که ۲ هزار میلیارد ریال جریمه پرونده‌های اجرای حکم شده است و ۴۶۱ میلیارد ریال محکومیت اعاده بوده که در حق شاکی خصوصی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های شیر و ماست و پنیر یک پرونده به مبلغ ۹ میلیارد ریال تخلف داشت و دو پرونده دیگر در همین حوزه جمعا ۸ میلیارد ریال تخلف گرانفروشی داشته‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: یک شرکت به اتهام گرانفروشی موبایل به پرداخت ۱۰۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد و در پرونده دیگر شرکت متخلفی به پرداخت ۲۶ میلیارد ریال و شرکتی دیگر به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رایگانی با اشاره به اینکه هدف ما در تعزیرات بخصوص در پرونده‌های احتکار کاهش اثرات التهابی کالا احتکار کالا است گفت: بیش از ۸۰ درصد پرونه‌های احتکار در سراسر کشور مختومه شده، اما کمتر از ۸ درصد آن به بازار عرضه شده است و این به دلیل پروسه طولانی توزیع می‌باشد؛ و مشکل این است که استعلام‌ها و روند رسیدگی طولانی می‌شود.

وی گفت: از ۲۶ پرونده گرانفروشی گوشی‌های تلفن همراه، ۱۴ پرونده مختومه شده و حکم قطعی آن‌ها صادر شده است و ۱۲ پرونده دیگر به دلیل انجام روند طولانی برخی استعلام‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.