به گزارش پارس نیوز، محمدعلی کوزه گر ضمن ارائه گزارش کمک‌های مردمی در طرح «لبخند مهر» گفت: این طرح با هدف تامین نوشت افزار برای کودکان مناطق محروم آغاز به کار کرده و تا کنون بیش از یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان کمک نقدی و ٧ میلیارد و ٧٠٠ میلیون کمک غیرنقدی از کمک‌های مردم را جذب کرده است.

وی با بیان اینکه این کمپ موفقیت آمیز بوده و نشان‌دهنده روحیه بخشندگی مردم است افزود: هر کسی به هر طریقی که می‌توانست به کمپین لبخند مهر کمک کرد، به ویژه در این طرح از کمک به همراهی بانک رسالت، بانک ملت و موسسه نیک گامان جمشید استفاده کردیم.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی با بیان اینکه کمک های سازمان بهزیستی برخلاف نهادهای حمایتی دیگر به شکل متمرکز جمع آوری نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از تفاوتهای سازمان بهزیستی با نهادهای دیگر این است که کار جمع آوری کمک های مردمی سازمان بهزیستی به شکل متمرکز نیست و حداکثر ۱۰ درصد از کمک ها به شکل متمرکز در ستاد جمع‌آوری می‌شود. به این ترتیب کمک‌ها در هر استان و ۷تا ۸ هزار موسسه خیریه مراکز نگهداری معلولین سالمندان و اقدام به جمع آوری کمک‌ها کرده‌اند.

کوزه گر از جمع‌آوری ۳۴۰ میلیون تومان کمک نقدی در ستاد سازمان بهزیستی به شکل متمرکز خبر داد و گفت: این کمپین تا نوزدهم آبان ماه ادامه دارد و و ۱۵۰ میلیون تومان از این مبلغ تبدیل به نوشت افزار شده است. ارزش هر بسته ۱۲۰ تومان است اما توانستیم با مبلغ ۵۰ هزار تومان این بسته ها را که شامل کیف لوازم تحریر بوده است را تهیه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمپین بعدی مربوط به تهیه لباس گرم به ویژه کاپشن و لباس نو برای منطقه محروم از جمله منطقه زلزله زده کرمانشاه است توضیح داد: مقدمات این طرح فراهم شده است. همچنین ١٠٠ هزارمین واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در آینده نزدیک واگذار می‌شود.

وی از تهیه دستورالعمل جذب مشارکت‌های مردمی در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت : به دلیل برخی گزارش‌ها درمورد عملکرد غیرشفاف برخی موسسات تصمیم گرفتیم تا این دستورالعمل تهیه کنیم.

همچنین اگر رسانه‌ها و نهادهای قانونی به دنبال شفاف‌سازی هستند باید در کنار دریافت پروانه تاسیس، پروانه جمع آوری کمک ها و مجوز تبلیغ از بهزیستی را دریافت کنند. همچنین نکاتی در مورد رعایت شئون مددجویان بهزیستی باید رعایت شود. و این آیین نامه بعد از مدت‌ها نگاشته شده و به استان‌ها ابلاغ شده است.