به گزارش پارس نیوز، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت نام بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده در سامانه اظهار کرد: متقاضیان حتما به دفاتر زیارتی تابلو دار و مشخص که اسامی آن‌ها روی سایت سازمان حج و سماح قرار دارد مراجعه کنند و به هیچ عنوان به اماکن یا دفاتر خارج از سامانه سماح مراجعه نکنند، زیرا در این صورت زمان صدور ویزا طولانی می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: گاه زائران به دفاتر غیر مراجعه می‌کنند و این دفاتر نیز گذرنامه را دریافت می‌کنند و تا زمانی که به دست دفاتر زیارتی می‌رسد، زمان می‌برد و موارد متعددی به ما اعلام کردند که چند روز گذرنامه شان را به دفاتر حج و زیارت داده و مشکلاتی ایجاد شده است.

محمدی اضافه کرد : برخی مردم تصور می‌کنند اینکه یک دفتر نزدیک سفارت است، مزیت است و کار سرعت می‌گیرد، در صورتی که دوری و نزدیکی دفاتر به محل سفارت یا کنسولگری هیچ تأثیری در سرعت صدور ویزا ندارد.

وی با بیان اینکه برخی دفاتر غیرمجاز هزینه‌ای چند برابری از مردم می‌گیرند و این در حق زائران اجحاف است، خاطرنشان کرد: همچنان گزارشاتی از جعل ویزا می‌رسد؛ شب گذشته ۱۸۰ ویزای جعلی در مرز مهران گرفته شده است.