به گزارش پارس نیوز، 

انوشیروان محسنی بندپی، در رابطه با برنامه‌ای که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  در استان‌های آسیب‌خیز کشور دارد، گفت: یکی از محورهای کاری وزارت رفاه برای کاهش آسیب‌ها افزایش فرصت‌های شغلی در استان‌های در معرض آسیب است به طوریکه برای استان خراسان‌شمالی که یکی از این استان‌ها است 70 درصد اعتبارات را در اختیار کارفرماها و ارائه‌کنندگان طرح‌های اشتغال‌زایی قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اعتیاد نیز برای استان‌های در معرض خطر برنامه‌هایی تدوین شده،‌گفت: در برخی از استان‌ها نرخ و شیوع اعتیاد بالاست به همین دلیل در نظر داریم که تا پایان سال برای 11 استان مرکز جامع توانمندسازی و اجتماع‌پذیری معتادان را راه‌اندازی کنیم.

محسنی ادامه داد: در حال حاضر در حدود 4 استان این مراکز راه‌اندازی شده در روز گذشته در استان خراسان‌شمالی این مرکز با ظرفیت 60 نفر احداث شده که معتادان را به صورت موردی پایش می‌کند و روش کار به این صورت است که فردی که دوره پاکی را طی می‌کند به یکی از بنگاه‌های اشتغال‌یابی و حرفه‌آموزی معرفی شده و در مدت کارآموزی، بیمه کارفرمایی او را پرداخت کرده و یارانه هم می‌دهیم.

سرپرست وزارت رفاه گفت: نمی‌خواهیم معتادان پس از پاکی رها شوند چرا که تا کنون پس از گذراندن دوره پاکی 5 تا 6 ماهه در جامعه رها می‌شدند، سرخورده شده و دوباره به چرخه اعتیاد برمی‌گشتند ما اکنون می‌خواهیم علاوه بر این دوره 6 ماهه پاکی تا دو سال فرد بهبودیافته را پایش کنیم و به صورت مورد به مورد افراد را رصد کنیم.

وی گفت: در سال جاری در نظر داریم 6 هزار نفر در کل کشور و در تهران برای هزار نفر معتاد بهبودیافته برنامه توانمندسازی را اجرا کنیم تا مشکلات پس از ترک را حل کنیم.

محسنی در پاسخ به کاهش بودجه اعتیاد با توجه به گرانی‌های اخیر گفت:‌قرار شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر مذاکراتی داشته باشیم و در نرخ این بودجه تجدیدنظر کنیم و اعتبارات مراکز آموزشی معتادان را افزایش دهیم.

سرپرست وزارت رفاه همچنین در مورد طلاق نیز گفت: طلاق به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مطرح است که ثبت الکترونیکی آن را در دستور کار داریم همچنین آموزش پیش از ازدواج و مشاوره‌های این چنینی را نیز دنبال می‌کنیم.