به گزارش پارس نیوز، 

جلسه دکتر محمدمهدی طهرانچی در جلسه امروز با دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی و مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش، مهندس محمدرضا مهرادفر سرپرست اداره کل آزمون‌سازی و فنی و آمار مرکز سنجش و پذیرش و مدیران و کارکنان این مرکز با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: مردم حق داشتند به لحاظ برخی مباحث به وجود آمده ناراحت باشند و برای حل مشکل به ما رجوع کنند و از آنجایی که قاعده دانشگاه آزاد اسلامی مردم‌مداری است، این اصل باعث شد همکاران ما در سازمان مرکزی و واحد‌ها با سعه‌صدر پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشند و به دنبال حل مشکلات آنان برآیند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه خط مشی در رسیدگی به موضوعات پیش آمده، رعایت عدالت، صداقت و پاسداری از حق مردم است، خاطرنشان کرد: تأکیدم به همکاران در رسیدگی به پرونده داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی این است که حق به حق‌دار برسد و از رتبه‌های داوطلبان و حق کسانی که قبول شده‌اند، صیانت شود؛ بنابراین برای تحقق این موضوع با همه وجود تلاش خواهیم کرد حق یک نفر هم ضایع نشود و ظلمی صورت نگیرد، چرا که معتقدیم اگر عدالت را رعایت کنیم و با مردم صادق باشیم، خداوند به کار ما برکت می‌دهد و مشمول حدیث «النجاة فی‌الصدق» خواهیم شد.

طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سالانه ۵۰۰ هزار نفر ورودی دارد و گاهی ممکن است در این روند مشکلاتی به وجود بیاید، اما تأکید ما بر این است که سیستم جذب دانشجو باید به صورت کاملا هوشمند و با کمترین خطا اداره شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید محکم و با اراده قوی در مسیر توسعه و ارتقای دانشگاه پیش برویم و با اعتقاد به آیه «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» ایمان داشته باشیم که بعد از هر سختی می‌تواند عبرت و راحتی باشد.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه حرفه‌ای‌گرایی در آموزش عالی اهمیت بالایی دارد، تأکید کرد: کار در محیط دانشگاه، حرفه‌ای است و نیاز به افراد متخصص در این حوزه دارد، در مشکل به وجود آمده برای برخی از داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی از میان ۹۰ واحد دانشگاهی وضعیت ۸ واحد بحرانی بود که حاکی از آن است رؤسای این واحد‌ها نه تنها برای حل مشکل تدبیر نداشتند، بلکه تخلف کرده بودند. با توجه به این موضوع قرار شد عملکرد رؤسای واحد‌ها بررسی شود، چرا که هیچ‌گاه مدیریت دانشگاه را به دست افراد غیرحرفه‌ای و کسانی که منافع خود را می‌ببینند، نمی‌سپاریم.

طهرانچی از ارتقای ساختار مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: برای اصلاح ساختار دانشگاه آزاد اسلامی برنامه جدی داریم و حوزه سنجش و پذیرش نیز در این تغییر ساختار، ارتقای جایگاهی خواهد داشت. مشکلات به وجود آمده نشان داد که این ساختار دچار یک بیماری چند ده ساله است و هنوز یک نظام یکپارچه ثبت‌نام ندارد، به طوری که در مشکل به وجود آمده برای رشته‌های پزشکی ۹۰ واحد دانشگاهی با سلیقه‌های مختلف عمل کردند، در صورتی که ثبت‌نام و پذیرش داوطلبان باید بر اساس یک قاعده مشخص باشد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اکنون در مقطع تاریخی قرار گرفته است، تأکید کرد: ما در دو هفته گذشته موج اول را پشت سر گذاشتیم که پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات داوطلبان بود و اکنون نوبت دفاع از هویت حرفه‌ای و عملکرد ۳۶ ساله دانشگاه آزاد اسلامی است؛ چرا که این هویت چیزی نیست که به راحتی به دست آمده باشد و بتوان از آن گذشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: به وضعیت داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی باید هر چه سریع‌تر رسیدگی شود، علاوه بر آن نتایج آزمون دکترای استعداد‌های درخشان، پذیرش بدون آزمون و نتایج تکمیل ظرفیت دکتری هم باید هر چه سریع‌تر اعلام و اطلاع‌رسانی شود.

طهرانچی در پایان گفت: مشکلات به وجود آمده برای داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی درس‌ها و عبرت‌هایی برای ما داشت که باید در جای خود به آن‌ها توجه شود، اما آنچه گذر این برهه را برای ما هموار کرد، تلاش و همدلی همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی بود که من قدردان زحمات همه عزیزان هستم.