به گزارش پارس به نقل از مهر، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به ورود گرد و خاک به ۲۴ استان کشور از جمله تهران هشدار داد.

عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: بر این اساس گرد و خاک طی روزهای شنبه تا دوشنبه استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و با غلظت کمتر زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و جنوب استان های آذربایجان شرقی و غربی را فرا گرفته و سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده های هوا می شود.

به گفته او از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط یزد و کرمان، باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده های هوا شده و اکیدا توصیه می شود که افراد آسیب پذیر از جمله کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

امیدوار شهری گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی تا روز سه شنبه در برخی مناطق شمال غرب کشور و سواحل مرکزی و شرقی خزر در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد، رگبارهای پراکنده یا رعد و برق پیش بینی می شود. در همین مدت در جنوب غرب، غرب و جنوب و در برخی نقاط دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور گرد و خاک موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

او گفت: همچنین به سبب وزش باد شدید خلیج فارس طوفانی و مواج خواهد بود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد. در این مدت در جنوب شرق کشور افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور انتظار می رود، به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان پایتخت طی روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف در پاره ای نقاط با غبار صبحگاهی در بعدازظهر با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در روز یکشنبه به ۱۹ و ۳۳ و در روز دوشنبه به ۲۱ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.