به گزارش پارس نیوز، پیرحسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در اربعین ۹۷ خدماتی را به زائران ارائه خواهیم داد، گفت: در مسیر حرکت زائران تقریبا در حد ۴۰ کیلومتر یک استقرار فوریت های پزشکی و آمبولانس را خواهیم داشت و در مرزها نیز به صورت گسترده‌تر بیمارستانهای ثابت را افزایش ظرفیت داده و بیمارستان‌های سیار با امکانات اتاق عمل آی سی یو و بخش های ویژه، آزمایشگاه و رادیولوژی و....  را نیز اضافه کرده‌ایم.

وی افزود: بیمارستان‌های ویژه عملیات‌های تروریستی، بیوتروریست، CBRNE و... را با کمک سپاه و ارتش در مرزها مستقر کرده ایم و تعداد قابل توجهی اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موتور آمبولانس را نیز در مرزها مستقر کرده‌ایم و همکاران در حوزه بهداشت در تمام مسیر ها مستقر شده و تمامی مرزها را از نظر کنترل بهداشت به صورت دقیق پایش می کنند و در این زمینه فعالیت‌ها نسبت به سال قبل پیشرفت داشته است، همچنین امسال در برخی از منابع ٢٠ درصد و در برخی از منابع ٣٠ درصد افزایش ظرفیت داشته ایم.

کولیوند از یک تفاهم نامه با وزارت بهداشت و درمان عراق نیز خبر داد و گفت: هفته گذشته به این تفاهم رسیدیم که یک قرارگاه مشترک بهداشتی-درمانی را با همکاری یکدیگر داشته باشیم و نیروهای ما و نیروهای وزارت بهداشت عراق همگام و در کنار یکدیگر بر تمام موکب‌ها، تکیه‌ها، و.... از نظر بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌ها نظارت کنند، همچنین هماهنگ کرده‌ایم که متخصصین ما از جمله بیهوشی، ارتوپدی، جراح عمومی، طب اورژانس، متخصص قلب، متخصص داخلی و..... در بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند.

وی در پایان افزود: علاوه بر این قسمتی از مسیر را توسط همکاران هلال احمر پوشش خواهیم داد که این همکاران در مسیرهای بین راهی از مرز تا نجف و از نجف تا کربلا و در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا حضور خواهند داشت و تا زمان بازگشت تقریبی تمام زائرین در مرزها حضور خواهیم داشت و خدمات را ارائه خواهیم داد.