به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در تاریخ 26 بهمن 1396 یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 151 چیتگر به مأمورین اعلام کرد که توسط سرنشینان یک خودرو پراید و به بهانه اینکه با یک عابر پیاده تصادف کرده و از محل تصادف متواری شدم، مورد اخاذی قرار گرفتم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری پرونده جهت رسیدگی و ادامه تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 7:30صبح با خودروی شخصی در اتوبان آزادگان در حال تردد بودم که ناگهان در لاین کندروی بزرگراه یک عابر پیاده به ماشین من نزدیک شد و از قسمت آیینه خودرو با ماشین برخورد کرد.

وی گفت: بلافاصله ماشین را متوقف کرده و قصد داشتم تا جهت بررسی تصادف از ماشین پیاده شوم که این شخص (عابر پیاده) با تکان دادن دست عنوان کرد که اتفاق مهمی برایش نیفتاده و مشکلی ندارد و از من خواست تا ادامه مسیر دهم .

شاکی تصریح کرد: با اطمینان از صحت و سلامت این شخص به مسیر خود ادامه داده اما هنوز مسافت زیادی نرفته بودم که ناگهان یک پراید سفید با دو سرنشین با بوق زدن و روشن کردن چراغ مرا مجبور به توقف کرد.

وی گفت: پس از توقف ، این دو نفر مرا از ماشین پیاده کرده و به نزدیک خودروی خودشان بردند و با نشان دادن جوانی که بر روی صندلی عقب خودرو دراز کشیده و از ناحیه دست اظهار ناراحتی و درد می کرد، مدعی شدند که من از محل تصادف فرار کردم .

مالباخته تصریح کرد: در ادامه ، به بهانه انتقال مصدوم به بیمارستان یکی از آنها سوار ماشین بنده شد و در طی مسیر با جوسازی و ترساندن مرا مجبور کرد تا به بهانه پرداخت هزینه درمانی بیمارستان مبلغ 3 میلیون تومان را به حساب اعلامی از سوی آنها واریز کنم؛ پس از واریز پول این شخص مدعی شد که خودشان فرد مصدوم را به بیمارستان منتقل خواهند کرد و پس از آن به سرعت از ماشین پیاده شده و در ادامه هر سه نفر با خودرو پراید از محل متواری شدند .

با آغاز رسیدگی به پرونده و انجام اقدامات ویژه پلیسی،کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد اخاذی قرار گرفتند.

یکی از این مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : با خودروی شخصی در اتوبان شهید همت در حال تردد بودم که با یک عابر پیاده تصادف کردم .... زمانیکه از من درخواست واریز پول شد متوجه شدم که تصادف صرفا یک ظاهرسازی است.در چندین مورد مشابه ، تعدادی از مالباختگان زمانیکه متوجه موضوع اخاذی شده و قصد تماس با پلیس را داشتند ، سارقین آنها را مورد ضرب وشتم قرار داده و با تهدید سلاح سرد از آنها زورگیری کرده بودند .

وی گفت: قصد داشتم تا طی تماس تلفنی با 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهم که ناگهان مورد ضرب وشتم قرار گرفتم طوریکه به علت شدت ضربه وارد شده به صورت بیهوش شدم ؛ در همان زمانیکه زیر دست و پای سارقین افتاده بودم ، آنها با تهدید سلاح سرد اقدام به گرفتن رمز عابربانک من کرده و پس از سرقت کارت عابربانک تمامی وجوه داخل حساب را خالی کردند .

با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از زمان و محدوده های وقوع سرقت ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از خودروهای مورد استفاده از سوی سارقین شدند .

خودروی پراید شناسایی شده متعلق به همسر یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای بنام محسن ( 27 ساله ) بود که به صورت قولنامه ای خریداری شده و در اختیار سارقین قرار گرفته بود .

با شناسایی تصویر محسن از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه محسن در شهرستان شهریار - منطقه خادم آباد شدند .

با شناسایی محسن به عنوان یکی از اعضای گروه سارقین که در بیشتر سرقت ها حضور و مشارکت مستقیم داشت ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس ضمن هماهنگی با شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران و اخذ نیابت قضایی به شهرستان شهریار اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری محسن شدند .

محسن در همان مراحل اولیه دستگیری لب به اعتراف گشود و با اعتراف به دهها فقره اخاذی و سرقت از رانندگان، دیگر همدستان و اعضای گروه را معرفی کرد و عنوان داشت که با انواع خودروهای سواری متعلق به اعضای گروه و در قالب گروه های دو یا 3 نفره اقدام به اخاذی و زورگیری از رانندگان در پوشش ایجاد تصادف ساختگی کردند.

 

در زمان دستگیری متهمین و در بازرسی از مخفیگاه های آنها تعداد زیادی عابربانک متعلق به سایر افراد کشف شد که در تحقیقات از متهمین مشخص شد که این گروه از سارقین حرفه ای با شناسایی افراد بلامکان و معتاد ، با پرداخت مبلغ 100هزار تومان اقدام به افتتاح حساب بانکی کرده و با بهره گیری از حساب های بانکی متعلق به افراد بلامکان و معتاد نسبت به اخاذی و سرقت از مالباختگان اقدام می کردند .نهایتا با شناسایی تمامی اعضای گروه که همگی آنها در منطقه خادم آباد سکونت داشتند ، تعداد 10 عضو دیگر این گروه از سارقین که تمامی آنها بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، مواد مخدر ، نزاع و درگیری ، اخاذی به شیوه ایجاد تصادف ساختگی و ... دستگیر و روانه زندان شده بودند ، شناسایی و طی چند عملیات جداگانه در همان مرحله دستگیری اولین متهم پرونده (محسن ) دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

تنها در یکی از حساب های متعلق به متهمین ، بیش از 200 میلیون تومان شناسایی شد ؛ همچنین یک باب منزل خریداری شده از پول حاصل از سرقت ها نیز در شهرستان شناسایی و برابر دستور قضایی توقیف شد .

سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت و اخاذی به شیوه ایجاد تصادف ساختگی ، سوابق متهمین در اجرای جرایم مختلف بویژه در انجام سرقت های مشابه ، شناسایی دهها مالباخته در همان مراحل اولیه تحقیقات و به منظور شناسایی دیگر و شکات پرونده ، هماهنگی های لازم با مقام قضایی جهت انتشار بدون پوشش تصاویر این گروه 11 نفره از سارقین انجام شده است.

وی از همه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی متهمین شدند دعوت کرد تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.