به گزارش پارس به نقل از فارس،   شیعیان و صوفیان و محبین اهل بیت (ع) در مصر برای جشن های مخصوص میلاد حضرت زینب (س) در مسجد « سیده زینب» در قاهره آماده می شوند.

الطاهر الهاشمی یکی رهبران شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت و دبیر کل طریقه صوفیه الهاشمیه در این باره گفت: احیای سالگرد میلاد سیده زینب در مصر برای همه مسلمانان است و تنها به شیعیان و طریقت های صوفی تعلق ندارد چراکه سیره حضرت زینب (س) مکتب صبر و قدرت تحمل بلایا و مجاهدت است و همه موضع بزرگ او را در برابر یزید بن معاویه به یاد دارند.

وی با رد وجود جشن های ویژه برای شیعیان مصر در این مراسمات، افزود: جشن هایی که در ایام میلاد حضرت زینب (س) در مصر برگزار می شود فرقی با جشن هایی که اهل سنت در میلاد اهل بیت (ع) می گیرند، ندارد.

الهاشمی ادامه داد: امروز شیعیان جشن های خود را با آزادی انجام می دهند چراکه در جشن های آنان اختلاف زیادی با جشن های دیگر مسلمانان نیست.

وی همچنین با ابراز تعجب از عدم ذکر مصیبت های حضرت زینب (س) در میان اهل تسنن، تاکید کرد: اولویت همه مسلمانان باید یاد این مصائب باشد تا از آن درس و عبرت بگیرند و به داستان ها و مصائب اقوام دیگر که ربطی به امت اسلامی ندارد روی نیاورند.

به گزارش فارس، آنچه جشن های میلاد حضرت زینب (س) در مصر خوانده می شود عملا به تاریخ ورود آن حضرت به مصر بر اساس برخی روایات است.

بر پایه این گزارش، این جشن ها که فرقه های مختلف مذهبی مصر در آن حضور دارند آیینی است که در این هفته آغاز می شود و همه ساله به مدت یک هفته در قاهره برگزار می شود.

تعدادی از عالمان مصری از جمله قاضی شبراوی شافعی، شبلنجی، شیخ حسن عدوی خمراوی و عده دیگری از علمای مصر که ظاهرا یا از عرفا و یا شافعی و از محبین و علاقه مندان اهل بیت (ع) ‏ بوده‏ اند، معتقدند که حضرت زینب (س) در مصر مدفون شده است.

مرحوم شیخ جعفر نقدی مؤلف کتاب « زینب الکبری علیها السلام‏ » و نسابه عبیدلی، نواده امام سجاد (ع) در کتاب « اخبار الزینبات» نیز این احتمال را تقویت کرده‏ اند و در محافل علمی نیز نظر بعضی از بزرگان مثل مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی متمایل به مصر است.