به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ حمدالله علیزاده گفت: در پی وصول پرونده ای از کلانتری ۱۱۳ بازار با موضوع سرقت مغازه طلافروشی، شاکی پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد و عنوان کرد که بیش از ۳ کیلوگرم طلاجات از مغازه وی سرقت شده است.

با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته مغازه طلافروشی مشخص شد یکی از شاگردان مغازه طلافروشی به‌نام محسن (۲۶ ساله) در چندین مرحله اقدام به سرقت طلاجات از داخل مغازه کرده و در حال حاضر نیز از ایران خارج و به کشور یونان متواری شده است.

با وجود متواری شدن متهم اصلی پرونده، کارآگاهان پایگاه هفتم با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند محسن پس از سرقت، زمان کافی برای فروش تمام طلاجات مسروقه نداشته و به‌همین علت دو نفر از دوستان خود را در ازای شراکت در پول حاصل از فروش، مسئول فروش طلاجات کرده است.

در ادامه این دو نفر به‌نام‌های اکبر و نعمت شناسایی و دستگیر شده و در تحقیقات پلیسی عنوان کردند که طلاجات مسروقه را به دو خریدار اموال مسروقه فروختند که این دو نفر نیز طی دو عملیات جداگانه در محدوده بازار شناسایی، دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه علیزاده با اعلام خبر دستگیری متهم اصلی پرونده گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با کشف قسمت قابل توجهی از طلاجات مسروقه، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده به تازگی و به صورت غیرقانونی به ایران مراجعت کرده و در حال حاضر در شهرستان خوی از توابع شهرستان ارومیه حضور دارد.

بلافاصله نیابت قضایی از دستگاه قضایی اخذ و کارآگاهان پایگاه هفتم به شهرستان ارومیه اعزام و در مورخه ۱۱ مهر۱۳۹۷ موفق به دستگیری متهم اصلی پرونده شدند.

در حال حاضر نیز متهم اصلی پرونده در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و تحقیقات از وی جهت تکمیل پرونده در دستور کار است.