به گزارش پارس نیوز، مهندس یوسف آل راضی تولیت آستان مقدس عتبه علوی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر علم الهدی اظهار کرد: اربعین یکی از بزرگ‌ترین شعائر شیعه است.

وی افزود: اتفاقاتی که در اربعین رخ می‌دهد، به‌صورت معجزه‌آسا همه کارها و برنامه‌ها را محقق می‌کند؛ یک حرکت چشمگیر در زمینهٔ بهداشت و درمان زائران در اربعین اتفاق می‌افتد.

آل راضی تصریح کرد: امسال پزشکان داوطلب از سراسر دنیا به عراق می‌آیند و در خدمت همایش اربعین خواهند بود؛ بنا داریم به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و سیستمی کار کنیم، تجربه بزرگی از غدیر و محرم در این زمینه‌ داریم.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین علم الهدی گفت: امروز فرصتی خوب به‌دست‌ آمده و سعادتی برای شما و اهل عراق است؛ مردم باکرامت عراق به‌خوبی از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: ما میهمان و مردم شریف عراق میزبان ما هستند؛ تلاش ما بر این است تا اربعین خوبی برگزار شود؛ زیارت سیدالشهدا (ع) قلب‌های دو ملت مسلمان و شیعه ایران و عراق را به هم نزدیک کرده است.

در این دیدار مسائل و مشکلات زائران ایرانی در نجف اشرف مطرح و در جهت رفع آنان قول مساعد از سوی تولیت حرم مطهر علوی داده شد.