به گزارش پارس نیوز، 

سردار حسین اشتری در خطبه های پیش از نمازجمعه تهران با بزرگداشت هفته نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی با شعار «پلیس مقتدر امین مردم» برنامه های هفته نیروی انتظامی را آغاز کرده و در کنار مردم برای گسترش امنیت مردم مثل گذشته تا پای جان ایستاده است.

وی ادمه داد: در سالی که گذشت فرزندان ملت ایران در ناجا اقدامات شایسته ای در راستای امنیت بیشتر مردم انجام دادند. در برخورد با جرایم توفیقات زیادی را داشته ایم؛ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی. آمار حاکی از رشد اقدامات و کاهش جرایم در برخی حوزه ها بوده است. امیدواریم با همتی مضاعف و عظمی راسخ بتوانیم به نقطه مطلوب نزدیک شویم و بتوانیم رضایت مردم را به دست آوریم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: نیروی انتظامی این هفته را برای ارائه خدمات بیشتر و ارتباط بیشتر با مردم و نخبگان در نظر گرفته است. ارتباط مردم با پلیس امروز بهترین سرمایه نیروی انتظامی است. در نظرسنجی هایی که طی چند ماهه گذشته توسط سازمانهای خارج از ناجا صورت گرفته این اعتماد نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته و این افتخاری برای نیروی انتظامی است.

وی گفت: یکی از اولویتهای نیروی انتظامی حفظ و ارتقای امنیت در جامعه است و امنیتی مثال زدنی و بی نظیر در کشور حاکم است. از مرزهای دریایی و خشکی گرفته تا روستاها و جاده ها به دلیل حضور نیروهای مسلح قهرمان نتیجه این امنیت مثال زدنی است. خط قرمز نیروی انتظامی و نیروهای مسلح امنیت مردم است. کسانی که درصدد اخلال در امنیت مردم هستند بدانند هرجایی قصد خدشه زدن به امنیت مردم را داشته باشند با پنجه های آهنین نیروهای مسلح مواجه می شوند.

سردار اشتری افزود: در عرصه جنگ اقتصادی هم اقدامات خوب و شایسته ای داشته ایم. در مقاطعی که در چند ماه گذشته پیش رو داشتیم و برخی افراد اختلال اقتصادی به وجود آوردند. نیروی انظاامی با اشراف و با هماهنگی قوه قضاییه توانست افراد مخل را شناسایی و به دست قانون بسپارد کسانی و افرادی که امروز در محاکم قضایی محاکمه می شوند بخشی ناشی از تلاش نیروی انتظامی در شناسایی و معرفی به دستگاه قضایی بوده است.

وی افزود: امروز ناجا حافظ جان و مال و ناموس مردم است و با مجاهدتهایی که داشته و شهدایی که تقدیم مردم کرده این را به اثبات رسانده است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد برای امنیت مردم برنامه ریزی کند و با استفاده از نیروهای متدین و مجاهد و تلاشگر هر روز این امنیت را ارتقا ببخشد. از همه مسئولان و دستگاههای ذی ربط درخواست دارمی که در اجرای این ماموریتها نیروی انظتامی را یاری کنند. در موضوع امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی و امنیت فضای مجازی نیاز به همکاری دستگاههای مختلف داریم.

وی گفت: امروز ۲۶ دستگاه مسئول امنیت فرهنگی و اجتماعی هستند که متاسفانه برخی دستگاه‌ها مسئولیت خود را انجام نمی دهند و نیروی انتظامی به تنهایی در این عرصه است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری در روز گذشته یک روح جدید به مردم و جوانان دمیدند و همکاران ما بخشی از جوانانی هستند که مخاطب حضرت آقا بودند و امیدواریم اعمال ما مرضی خداوند و آقا امام زمان (عج) و فرماندهی کل قوا باشد.