به گزارش پارس نیوز، 

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در نشست صمیمانه با فعالان، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان نطنز اظهارداشت: با توجه به روند روبه‌رشد ورود گردشگران خارجی به کشور تا پایان امسال به رقم ۷ میلیون گردشگر خارجی به کشور دست خواهیم یافت، در شش ماهه اول امسال شاهد رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم و این رشد بسیار فزاینده‌ای است.

وی در این نشست با اشاره به رونق گردشگری سلامت در ایران گفت: آمار‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد که گردشگری سلامت در کشور رشد یافته است و برخی از بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند.

مونسان در ادامه به وجود خانه مسافر در کشور اشاره کرد و گفت: خانه مسافر موضوعی قدیمی است، متأسفانه بسیاری از خانه مسافر‌ها غیرمجاز است و به ناجا نیز اعلام کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری کنند، به همکاران خود در معاونت گردشگری نیز اعلام کرده‌ام که با خانه مسافر‌های غیرمجاز برخورد کنند.

وی ادامه داد: در گفتگو با افرادی که تور‌های خارجی می‌آورند اذعان دارند که تور‌های خارجی اقبال کمی برای اسکان در خانه مسافر‌ها دارند و بسیاری از این‌ها در هتل‌ها اقامت می‌کنند. در سفری که چندی پیش به مشهد داشتم مشاهده کردم که بسیاری از ظرفیت‌های هتل‌های مشهد تکمیل است و گردشگران ورودی در مراکز اقامتی ما ازجمله هتل‌ها اقامت می‌کنند و ظرفیت‌ها را تکمیل می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: اسامی خانه مسافر‌های غیرمجاز باید به اداره امور مالیاتی ارائه شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای شناخت کشور‌های هدف برای جذب گردشگران خارجی گفت: یکی از این کشور‌ها چین است، چین دارای ۱۲۱ میلیون گردشگر خروجی است که اگر موفق به جذب یک‌درصد آن‌ها شویم ۲۵ درصد به رشد گردشگری ورودی به کشور کمک می‌کند.

چندی پیش نیز مصوبه لغو روادید یک‌طرفه با عمان را در جلسه هیئت دولت مطرح و مصوب کردیم و با مجموعه اقداماتی که در حال انجام است، شاهد رشد گردشگران ورودی از کشور‌های منطقه هستیم. در این میان حتی کشور‌هایی مانند افغانستان نیز دارای اهمیت است چراکه طبقه مرفه افغان برای تحصیل، تجارت و نیز درمان به ایران سفر می‌کنند.