به گزارش پارس نیوز، سردار "تقی مهری" در حاشیه برگزاری دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که پلیس برای ارتقاء فرهنگ ترافیک، کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای دنبال می کند برگزاری چنین مراسم هایی است.

وی افزود: برگزاری آیین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور پویشی مردمی برای ارتقاء آگاهی عمومی و از بین بردن زمینه  رفتارهای پرخطر ترافیکی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: برابر آمار پزشکی قانونی از سال ۸۴ تاکنون حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار کشته و مجروح در سوانح جاده ای داشته ایم که از این تعداد، ۲۷۷ هزار نفر مربوط به کشته های جاده ای است.

این مقام عالی انتظامی بیان کرد: یکی از قشرهایی که در تصادف های جاده ای بیشترین اسیب را می بینند؛ کودکان هستند از این رو معتقدیم برگزاری چنین مراسم هایی در ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب های جاده ای موثر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور با عنوان " با احتیاط رانندگی می کنم" با حضور ورزشکاران، هنرمندان، سفیران ترافیک و ... امروز برگزار می شود.

وی خطاب به همه شهروندان به ویژه رانندگان توصیه کرد: رانندگی توأم با احتیاط و آرامش باید رویکرد همه رانندگان باشد و همه باید برای ارتقاء فرهنگ ترافیک تلاش کنند.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حدود ۸ درصد از جان باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند، بنابراین ارتقاء فرهنگ رانندگی قطعا می تواند بر کاهش آسیب های جاده ای، ترافیکی و سوانح موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که با هماهنگی همه دستگاه های مسئول دنبال می کنیم برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ ترافیک است، از طرفی به دنبال اجباری کردن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم و طی رایزنی با خودروسازان در صددیم محل استقرار صندلی کودکان را در خودروها تعبیه و تعریف کنند و ان شاء الله با اینگونه اقدامات به سمت کاهش تصادفات جاده ای و جان باختگان برویم.