به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به هزینه ویزای اربعین امسال، گفت: امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت دلار هزینه سفر به عتبات افزایش یافت و با وجود تلاش‌های ما برای لغو روادید اربعین، طرف عراقی با این امر موافقت نکرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دلار از مبادلات ارزی ایران و عراق حذف شده است، گفت: برای نخستین‌بار هزینه ویزای اربعین بر اساس یورو یا دینار محاسبه می‌شود که البته زائران باید مبلغ نهایی را به ریال پرداخت کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت به قیمت نهایی ویزای اربعین اشاره و خاطر نشان کرد: معادل ۴۱ دلاری که باید برای صدور ویزای اربعین پرداخت شود، تبدیل به قیمت دینار عراق شده و زائران اربعین معادل ریالی آن را پرداخت می‌کنند که قیمت ویزای اربعین حسینی با احتساب پوشش بیمه زائران امروز ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی، هزینه ویزای اربعین از ارز تبادلی یا همان ثانویه ۸ هزار تومانی تأمین می‌شود.

سال گذشته هزینه ویزای اربعین ۴۱ دلار بود که زائران باید برای دریافت ویزای اربعین این مبلغ را به دلار به سفارت عراق می‌دادند که امسال این روند تغییر کرده است.