به گزارش پارس نیوز، 

افشار خسروی زاد داستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام در راستای بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ کشور، به بانک‌های این استان مبنی برعدم اخذ جریمه دیر کرد تذکر داد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۷، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مکلف هستند در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و نیز در جهت تولید و راه اندازی بنگاه‌های زودبازده از اخذ جریمه دیرکرد برای بدهی‌های معوق خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون، بدهکاران بانکی و موسسات مالی و اعتباری که سر رسید بدهی آن‌ها تا پایان سال ۹۶ است اگر بدهی خود را تسویه کنند جریمه تاخیر در پرداخت به آن‌ها بخشیده خواهد شد و برای آن‌ها جریمه دیرکرد اعمال نمی‌گردد، تصریح کرد:

این موضوع را قالب نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات ملی و اعتباری استان متذکر شده و اعلام کردیم که نسبت به اجرای قانون متعهد باشند.

خسروی‌زاد ادامه داد: در این رابطه اگر گزارش یا اطلاعی مبنی بر سرپیچی از اجرای قانون به دستگاه قضایی واصل شود، دادستانی به عنوان مدعی العموم به آن ورود کرده و متناسب با قانون به آن رسیدگی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام بیان کرد: البته اگر در این زمینه شاکی خصوصی هم وجود داشته باشد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید خسارت وارده به شاکی را بپردازند.