به گزارش پارس نیوز، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث جلسه امروز تاثیر حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز بوده و همه اعضای شورا نسبت به موضوع متاثر بودند و همه اعلام کردند که این موضوع باعث وحدت بیشتر میان مردم و سردرگمی دشمنان نظام اسلامی شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موارد دیگری که در صحن شورا مطرح شد، گفت: مهمترین موضوع دو فوریت برگزاری جلسات به صورت عادی و فوق‌العاده تا پایان سال بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید و ما تا پایان سال 38 جلسه خواهیم داشت و در زمان‌هایی هم که برنامه به شورا می‌آید، هر روز جلسه خواهیم داشت تا این موارد را به دقت بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث ذی حسابان از موارد دارای اهمیت است، افزود: 22 نفر از رؤسای مناطق به عنوان ذی حساب شهرداری و قائم مقام شهردار تهران در امر ذی‌حسابی رأی آوردند.

هاشمی رفسنجانی گفت: در نهایت یک جابجایی در کمیسیون ماده 20 داشتیم که مربوط به مشاغل مزاحم است و آن جابجایی هم رأی آورد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص سرنوشت ابقای شهردار تهران در این مسئولیت گفت: در این مورد مکاتبه‌ای با وزیر کشور داشتم و نظر اعضای شورای شهر و کمیته منابع انسانی و کمیسیون حقوقی را منعکس کرده‌ام.

وی با بیان اینکه مجموعه نظرات را تبدیل به یک نامه و آن را به وزیر کشور ارسال کردیم، گفت: آقای رحمانی فضلی وزیر کشور به من گفت که نسبت به این موضوع حساس هستم و تلاش می‌کنم که به مر قانون عمل شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نظر افشانی هم این است که به مر قانون عمل شود و هیچ راهی جز اجرای قانون ندارند، گفت: ما اعضای شورای شهر هم با توجه به اینکه قانون نسبت به وضعیت شهرداران گنگ بود، منتظریم که نتایج بررسی‌های وزیر کشور به صورت رسمی به ما ابلاغ شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان وزیر کشور ادامه داد: در آن جلسه به ما گفت که از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیوان محاسبات نظرخواهی کرده است و اگر نظر هر دو یکی بود، آن را عملی می‌کنیم و اگر متفاوت بود قطعا از مجلس استفساریه خواهیم گرفت و از این جهت ما منتظر اعلام نظر رسمی وزیر کشور هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای شهر آمادگی دارد در صورت اعلام منع به کارگیری افشانی، اقدامی کند که مدیریت شهر در خلاء قرار نگیرد؟، گفت: حتما همین طور است و من فکر نمی‌کنم نظر افشانی هم این باشد که به صورت غیر قانونی در این مسئولیت باقی بماند، چون خود او هم مقتدرانه اعلام کرده است که تا زمانی که من شهردار هستم کار خود را انجام می‌دهم و اگر هم قانون اجازه ندهد، در شهرداری حضور پیدا نخواهم کرد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه افشانی نمی‌خواهد کار غیر قانونی کند،تصریح کرد: ما هم در شورای شهر این مسائل را در نظر گرفته‌ایم و هیچ نگرانی از جهت اینکه شهر دچار مشکل نداشتن شهردار شود، وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علی‌رغم تاکیدات پلیس مبنی بر خودداری از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر نیمی از اعضای شورا در مدارس حاضر شدند تا زنگ مدارس را بنوازند، گفت: اعضای شورای شهر خودشان برای این کار اقدام نکرده‌ بودند، بلکه دعوت شده بودند و به طور مثال من به عنوان رئیس شورای شهر تهران امروز برای حضور در هفت مدرسه دعوت شده بودم و در نهایت نتوانستم در همه آن‌ها حضور یابم، لذا چون ادب حکم می‌‌کند که اعضا به کسانی که به آن‌ها رای داده‌اند احترام قائل شوند، لذا دعوت آن‌ها را اجابت کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: حضور در مدارس تنها به خاطر نواختن زنگ مدارس نیست، بلکه در این شرایط از نزدیک با مدیران مدارس گفتگو می‌کنند و از مشکلات دانش‌آموزان آگاه می‌شوند و این حضورها می‌تواند دستاوردهای مثبتی داشته باشد، اگرچه می‌توانستند با دوچرخه به مدارس بروند، اما اگر انجام بدهیم می‌گویند که کار تبلیغاتی می‌کنند و مانند خر مُلا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تقویت خطوط متروی حومه تهران گفت: در ورامین و پرند و اسلامشهر می‌توانید از ظرفیت خطوط راه‌آهن استفاده کنید و از زمانی که من مدیر عامل مترو بودم، این موضوع مطرح شد که قطار حومه در اختیار مترو قرار بگیرد، اما در زمان احمدی نژاد این موضوع را به راه‌آهن بردند و در نهایت مترو و راه‌آهن سرگردان باقی ماندند و اکنون فرض بر این است که شرکت قطار حومه‌ای باید در راه‌آهن شکل بگیرد و امیدواریم این طرح زودتر انجام شود.