به گزارش پارس نیوز، سیدمحمد بطحایی  وزیر آموزش‌ و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98 - 97 در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های فرزندان میهن اسلامی به ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید، از عموم مخاطبان و همراهان نهاد تعلیم و تربیت، صاحبنظران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان خواست تا با اهتمام ویژه، خدمتگزاران این وزارتخانه را در اصلاح فرآیندهای ناصحیح آموزشی و تربیتی بیش از پیش  همراهی کنند.

در متن کامل این پیام آمده است: رویش شکوفه‌های مهربانی بر درخت دانش و طنین آشنا و شورانگیز زنگ مدرسه در حیاطی به وسعت ایران اسلامی و پژواک گل‌واژه‌های قلب‌های سرشار از شوق حضور در کلاس درس؛ نویدبخش شروع مهر و آغاز بهاردانایی و توانایی است.

یاد و خاطره رشادت‌های فرزندان میهن اسلامی به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید را در هفته دفاع مقدس و روزهای حیات بخش محرم و نهضت جاودانه حضرت سیدالشهدا(ع) گرامی می‌دارم.

تلاش همه ما این است که سال تحصیلی 98-97 سرآغازی برای مشارکت گروهی در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت ، حرکت به سمت بسط هر چه بیشتر فرهنگ گفت‌وگو و همدلی و نیز سال ترویج نشاط در تمامی مدارس کشور و سال تکریم هرچه بیشتر مقام و منزلت اجتماعی معلمان شریف باشد.

اینجانب از عموم مخاطبان و همراهان نهاد تعلیم و تربیت، صاحبنظران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان خواستارم با اهتمام ویژه، خدمتگزاران این وزارتخانه را در اصلاح فرایندهای ناصحیح آموزشی و تربیتی بیش از پیش همراهی کنند و حرکت پیشگامانه‌ آموزش و پرورش را در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی توسعه و تعمیق بخشند.

به غنچه‌های نوشکفته و شکوفه‌های نورسته، نونهالان و نوجوانان و جوانان آینده‌ساز و معلمان اندیشمند ایران زمین، ورود به گلستان دانایی و بوستان توانایی را خوش‌آمد و خیر مقدم عرض می‌کنم و برای تمامی شما عزیزان دانش‌آموز، اولیای گرامی و معلمان شریف آرزوی سعادت و سرافرازی در سایه الطاف الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) دارم.