به گزارش پارس نیوز، محمدعلی افشانی امروز در برنامه رصد و مانیتورینگ ترافیک شهر تهران در نخستین روز ماه مهر گفت: شهادت جمعی از هموطنان عزیز که ناجوانمردانه در حادثه تروریستی در اهواز به شهادت رسیدند را تسلیت می‌گویم.

شهردار تهران در ادامه ضمن تبریک سال  نو تحصیلی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک تهران وضعیت خوبی داریم.

وی ادامه داد: مردم نگرانی در این باره نداشته باشند و مسئولان با رصد ساعت به ساعت نواقص را برطرف کنند.

شهردار تهران به بروز تصادفات در بزرگراه‌ها و معابر شهری اشاره کرد و گفت: تصادف اجتناب‌ناپذیر است اما با رعایت قانون بخش عظیمی از مشکلات قابل پیگیری است.

افشانی افزود: هوشمندسازی ترافیک در سال جاری یکی از برنامه‌های جدی شهرداری تهران است. تلاش می‌کنیم بخش بیشتری از حمل و نقل را هوشمند کنیم.

وی به آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم و برنامه‌های جدی برای رفع آلودگی داشته باشیم.در نیمه دوم سال تعداد روزهای آلوده بیشتر است و باید اقداماتی صورت گیرد که آلودگی کاهش یابد با این کار میزان تعطیلی مدارس کمتر و در  نتیجه فضا و هوای شهر برای زیست سالم‌تر محیا می‌شود.

به گفته شهردار تهران، بخش زیادی از آلودگی هوا متعلق به کامیون حمل بار است،  بسیاری از این کامیونت‌ها به دلیل ممنوعیت تردد در جاده‌ها مایل هستند که به صورت شبانه در محدوده شهرها تردد کنند که این مساله یکی از مهم‌ترین عوامل آلایندگی شهرهاست که باید با دقت در این زمینه  برنامه‌ریزی شود.

وی به بحث تجهیز مترو اشاره کرد و گفت: قرارداد 630 واگن منعقد شد که ۵۵ درصد آن داخلی سازی است؛ امیدواریم با تولید این واگن‌ها و ورود آنها به حمل و نقل  عمومی سرفاصله قطارها کمتر شود و میزان مسافرگیری افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: شاخص ارزیابی ما رضایت مردم است، مردم هم می‌پذیرند ما محدودیت‌هایی داریم و قطعا با ما همراه می‌شوند و مهمترین سرمایه برای ما اعتماد مردم است.