به گزارش پارس به نقل از فارس، عضو تیم تایید مرگ مغزی استان بوشهر عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، کلیه ها و کبد دختر ۱۹ ساله کنگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

عبدالرضا نجفی انارکی افزود: بیمار که دختر ۱۹ ساله ای بود در اثر خونریزی مغزی، در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بستری شد و پس از بروز مرگ مغزی و رضایت خانواده برای اهدای اعضا، بیمار به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شد.

وی اضافه کرد: بعد از انتقال به بوشهر اختلال برگشت ناپذیر عملکرد مغز یا همان مرگ مغزی توسط تیمی متشکل از چهار متخصص بیهوشی، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب و داخلی تایید شد و سپس مورد تأیید نهایی پزشکی قانونی قرار گرفت.

رئیس تیم جراحی برداشت عضو نیز گفت: بلافاصله پس از اطلاع از بروز مرگ مغزی بر اثر پارگی عروق مغزی از شیراز برای برداشت اعضا به بوشهر آمدیم و پس از بررسی های لازم این جراحی انجام شد.

محسن منصوریان افزود: در یک عمل دو ساعته که از ساعت چهار بامداد سه شنبه ۱۴ خرداد به همراه تیم پزشکی و کادر اتاق عمل بیمارستان خلیج فارس بوشهر آغاز شد، دو کلیه و کبد بیمار برای انجام پیوند در بیمارستان نمازی شیراز برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند باعث می شود بیمارانی که با مشکلات بسیاری مواجه هستند به آغوش گرم خانواده بازگردند و زندگی عادی خود را ادامه دهند.

این متخصص جراح تصریح کرد: مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم در بین مراکز پیوند اعضای دنیا شد و با روند رو به رشد پیوند کبد و کلیه در این مرکز در سال های آینده به قطب اول پیوند اعضا در دنیا تبدیل خواهد شد.

منصوریان گفت: فرهنگ اهدای عضو در چند سال اخیر گسترش پیدا کرده و از ملت مسلمان ایران که همواره دارای روحیه ایثارگری هستند این توقع می رود که در هنگام بروز مرگ مغزی با اهدای اعضا به بیماران نیازمند کمک کنند.