به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه شب در مسجد صفاری این شهرستان در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اظهار داشت: کاندیداها وعده ای ندهید که در آینده مجبور نباشید که بگویید نگذاشتند، چرا کاری که در حیطه اختیارات شما نیست از الان دخالت می کنید.

وی افزود: کاندیدای ریاست جمهوری که صدا و سیما را به واسطه روشنگری مورد هجمه قرار می دهد و آن را افراط گری می خواند، سکوت در برابر فتنه را اعتدال می داند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری مدعی تنش زدایی در دولت خود هستند گفت: منظور آنها این است که سیاست های ۳۴ سال گذشته اشتباه بوده، اما آنها باید بدانند ما از اصول اسلام کوتاه نمی آئیم و ملت نیز به شما اجازه نمی دهد به دشمن چراغ سبز نشان دهید.

وی خطاب به برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: چرا چراغ سبز دروغین نشان می دهید و با دروغ مدعی حل مشکلات اقتصادی با ایجاد رابطه با غرب هستید، ملت ایران اجازه رابطه با غرب را به قیمت عقب نشینی از اصول اسلامی به شما نمی دهد.

هر وقت در برابر دشمن یک قدم عقب نشستیم دشمن چند قدم جلو آمد

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: طی ۳۴ سال گذشته ما هر وقت در برابر دشمن یک قدم عقب نشستیم دشمن چند قدم جلو آمده و در هشت سال دوره اصلاحات که به دوره انعطاف در برابر غرب و لبخند در برابر غرب خوانده می شد، مسئولان آن روز با یک قدم عقب نشینی، دشمن چند قدم جلو آمد و مدعی شد ایران باید از اصول خود عقب نشینی کند.

وی افزود: تمام مشکلات هسته ای ایران از دوره انعطاف در برابر غرب و دوره لبخند در برابر غرب شروع شد و دشمن یک قدم هم عقب نشینی نکرد.

خاتمی، با اشاره به اینکه مقابله با زیاده خواهی های دشمن تنها عنصری است که دشمن را وادار به عقب نشینی می کند، عنوان کرد: زمانی که دشمن اجازه یک درصد غنی سازی را به جمهوری اسلامی نمی داد، امروز به غنی سازی ۲۰ درصدی با کاربری در صنایع، کشاورزی و پزشکی رسیده و توان غنی سازی ۴۰ درصدی را نیز داشته اما با ساختن بمب اتمی به عنوان سلاح کشتار جمعی موافق نیستیم.

تنها جرم جمهوری اسلامی ایستادگی بر اصول اسلامی است

وی افزود: جرم جمهوری اسلامی ایستادگی بر اصول اسلامی است و طی ۳۴ سال مقاومت، عزت ایران اسلامی تأمین شده و ملت بزرگ ایران همچنان این راه را ادامه می دهد.

امام جمعه موقت تهران، پیاده کردن اسلام ناب محمدی را جرم جمهوری اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی برای ادامه این راه، نیازمند رزمنده و مجاهد فی سبیل الله است که بتواند سردار و رزمنده این میدان باشد.

انتخاب رئیس جمهور، انتخاب یک سردار شجاع در میدان رزم است

خاتمی جایگاه ریاست جمهوری در کشور را مهم دانست و گفت: انتخاب رئیس جمهور، سرسلسله جنبان مدیریت اجرایی کشور است و همه چیز در این عرصه رقم می خورد، اگر رئیس جمهور لایق، مدیر و مدبر باشد از مجلس به عنوان بازوی مقتدر در راستای رشد کشور استفاده می کند در غیر این صورت رو در روی مجلس است.

این مسئول گفت: رئیس جمهوری می تواند رزمنده این میدان باشد که ولایت مدار باشد نه تنها ولایت شعار باشد و رئیس جمهوری که اهل بصیرت باشد تحلیل داشته باشد و تشخیص بدهد که نسیم دشمن از کدام طرف می وزد و ضد آن عمل کند دارای بصیرت است.

به گفته وی اگر مردم رئیس جمهوری را انتخاب کردند که آراسته به فضائل اخلاقی و راستگو باشد تمام زیرمجموعه او راستگو است و اگر مردم رئیس جمهوری را انتخاب کردند که حق مدار بود چنانچه عملکردش خوب بود از آن دفاع کند و اگر عملکردش خوب نبود شهامت این را داشته باشد که بگوید اشتباه کردم، چنین رئیس جمهوری مردمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب رئیس جمهور، انتخاب یک سردار شجاع در میدان رزم است و جمهوری اسلامی امروز در نبرد با دنیای کفر که خواهان ایران بدون اسلام است نیازمند رزمنده ای شجاع در مقابل تشر استکبار جهانی است.

کمترین چیزی که در سبد تبلیغاتی اکثر کاندیداها مشاهده می شود توکل به غیر خداست

وی وعده تعامل با غرب برای حل مشکلات از سوی برخی کاندیداها را به معنای توکل کردن به غیر از خدا دانست و تصریح کرد: کمترین چیزی که در سبد تبلیغاتی اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری مشاهده شد همین است، بیشتر صحبت ها در مورد گرانی، اشتغال و وعده چراغ سبز نشان دادن است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ۵۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و ۵۰ درصد مابقی ناشی از عدم مدیریت است، بنابراین رزمنده ای که می خواهد وارد میدان شود باید رزمنده ای ولایت محور باشد نه ولایت شعاری که کاری آسان است.

خاتمی با تأکید بر اینکه آنچه کم داریم ولایت مداری و ولایت محوری است ابراز داشت: برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری وقتی شروع به صحبت می کردند مثل اینکه سال ها عقده ای در دل مانده دارند و با سیاه نمایی کشور را مانند ویرانه ای جلوه داده و آنها از آسمان افتاده اند و می خواهند ناجی کشور شوند.

وی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری اضافه کرد: حقایق را بگویید و از سیاه نمایی پرهیز کنید، چرا که اگر امروز شما سیاه نمایی می کنید چهار سال بعد افرادی دیگر شما را سیاه نمایی خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران تحریم ها را در شور و نشاط اجتماعی بی تأثیر خواند و خاطرنشان کرد: افزایش ۹ درصدی مسافرت های نوروز امسال نسبت سال قبل نشان از شور و نشاط اجتماعی در کشور است.

وی افزود: در نظرسنجی هایی که تا چند روز قبل انجام شده ۷۰ درصد از مردم اعلام کردند در انتخابات شرکت می کنند و این میزان طی روزهای آینده به ۸۰ تا ۹۰ درصد نیز افزایش می یابد که نشان دهنده این است که دشمن هنوز ملت ایران را که فرزندان عاشورا در میدان نبرد و فرزندان رمضان در صحنه تحریم ها است نشناخته است، این ملت شکست ناپذیر بوده و این آمریکا است که باید از مواضع خودش عقب نشینی کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ملت ایران ۳۴ سال است از بحران ها عبور کرده، اما شما امروز اول بحران هستید و ما رهروان امام کاظم (ع) هستیم که جرم او ایستادگی در برابر زیاده خواهی های هارونی ها بود و ما نیز مثل سرو قامت کشیده در برابر استکبار جهانی ایستاده و خواهیم ایستاد.

خار در چشم دشمنان اسلام تنها جرم سال ها زندانی امام کاظم (ع) بود و امروز نیز چنین وضعیتی برای جمهوری اسلامی است که تحریم های دشمن به این دلیل است که نظام اسلامی خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمن است.

دشمن از ایران هسته ای ترسی ندارد از ایران اسلامی در هراس است

خاتمی با بیان اینکه دشمن از ایران هسته ای ترسی ندارد از ایران اسلامی در هراس است، بیان داشت: جمهوری اسلامی هیچ زمانی چالش ایجاد نکرده و معتقد به چالش و بستن دروازه های خود به روی دنیا نبوده و تنها با رژیم صهیونیستی تا ابد رابطه ای نخواهد داشت و با آمریکا نیز تا زمانی که اصلاح نشود رابطه ای ندارد.

وی، فعالیت های هسته ای ایران را بهانه تحریم های دشمن دانست و گفت: جمهوری اسلامی در حالی به جرم دستیابی به بمب اتمی مورد هجمه آمریکایی قرار گرفته که دوست صمیمی اش رژیم صیهونیستی هزاران بمب اتمی دارد. ایران بمب اتمی ندارد و فقه اسلامی نیز به ما نیز اجازه نمی دهد بمب اتمی داشته باشیم و اگر چنین بود آنقدر شجاعت داشتیم که اعلام کنیم.

این مسئول اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز مجهز به موشک های دوربرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار کیلومتر است که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند اسرائیل با خاک یکسان می شود.

به گفته وی در حالی جمهوری اسلامی متهم به دستیابی به بمب اتم و زیر پا گذاشتن حقوق بشر می شود که کشورهایی مثل عربستان با زیر پا گذاشتن حقوق بشر، زنان در این کشور از رانندگی، استخدام در ادارات و شرکت در انتخابات محروم هستند.