به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، از آماده سازی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای حضور دانش‌آموزان و نواخته شدن زنگ مهر در این  مدارس در ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی ادامه داد:  با توجه به  آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر در مدارس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان همزمان با مدارس داخل کشور  نواخته می‌شود.

کریمی گفت: بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز دختر و پسر ایرانی در مقطع ابتدایی تا متوسطه در آغازین روز مهر در کلاس‌های درس مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حاضر خواهند شد.

وی اضافه کرد: در مدارس خارج از کشور برای آماده سازی و بهسازی مدارس و کلاس‌های درس جهت استقبال پرشور از دانش آموزان، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

رئیس مرکز امور امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور همچنین به آمادگی 111 مدرسه در 60 کشور و  10 مدرسه بین الملل و 48 مدرسه متناسب با نظام آموزشی سایر کشورها در داخل کشور برای استقبال از دانش‌آموزان اشاره کرد.

وی درباره مدارسی که زودتر بازگشایی شده‌اند، گفت: با توجه به تفاوت زمان آغاز سال تحصیلی در برخی کشورها مانند امارات متحده عربی و قطر، مدارس جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها در نیمه اول شهریورماه بازگشایی شده است.