به گزارش پارس نیوز، 

چندی پیش بود که شهرداری تهران از دوچرخه های اشتراکی خود رونمایی کرد. دوچرخه هایی که قرار بود در تمام معابر پایتخت در دسترس شهروندان باند و هر شهروند بتواند با جی پی اس طراحی شده و با استفاده از نرم افزار طراحی شده، آنها را بیابند و با پرداخت هزینه ای ناچیز از این دوچرخه ها استفاده کنند.

اما این طرح با وجود رونمایی و افتتاح هنوز اجرایی نشده است و خبری از این دوچرخه ها نست. آنطور که از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شنیده شده است، این طرح به علت اختلافات شهرداری و بخش خصوصی بلاتکلیف مانده است.

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاخیر در استقرار دوچرخه های اشتراکی در سطح شهر گفت: وقتی این شرکت می خواهد فعالیت کند باید از ما مجوز بهره برداری بگیرد، شرکت هم میخواهد بابت بیمه هر نفر یک رقم کلان را از ما بگیرد و ما باید از لحاظ حقوقی بررسی کنیم که آیا هزینه بیمه را بپذیریم یا خیر ، و  اگر این روشن نشود مردم بعدها دچار مشکل می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران نیز در نشست خبری که به تازگی برگزار کرد با اشاره به اجرایی نشدن طرح دوچرخه اشتراکی گفت: پلیس راهور نسبت به طرح دوچرخه های اشتراکی ایرادات ایمنی گرفته است، و فعلا این طرح متوقف است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تجربه استفاده از دوچرخه اشتراکی به عنوان حمل و نقل پاک در گذشته خوب نبوده، اظهار کرد: چون  محل پارک و نگهداری دوچرخه‌ها هزینه داشت ،این طرح در گذشته متوقف شد، و اکنون چند هزار دوچرخه نو و شکسته در پارکینگ خلیج بر روی هم ریخته است.


بیشتر بخوانید: خبری از دوچرخه‌های اشتراکی در شهر نیست


وی افزود: اگر مشکلات سابق در طرح جدید هم وجود داشته باشد، این طرح هم شکست می‌خورد.

علیخانی با تأکید بر اینکه بین معاونت ترافیک و کمیسیون ترافیک تعاملی وجود ندارد، تصریح کرد: طرح دوچرخه اشتراکی را به کمیسیون ارائه نداده بودند و بدون اطلاع ما این طرح را به اجرا گذاشتند.