به گزارش پارس ، محمد ناصر حقیقت در گفت وگو بافارس، از حضور ۸۵ خبرنگار مقیم و غیرمقیم از رسانه های خارجی برای پوشش خبری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این تعداد خبرنگار از ۳۳ رسانه و ۱۷ کشور بوده اند که امروز در مرقد امام خمینی (ره) حضور داشتند.

سرپرست اداره کل رسانه های خارجی افزود: خبرنگاران مقیم و غیرمقیم رسانه های خارجی، فرمایشات مقام معظم رهبری را در کنار حضور انبوه عزادارن پوشش خبری دادند ضمن آنکه عکاسان و تصویربرداران خارجی نیز حضور پرشور مردم را به خوبی نمایان کردند.

وی بیان داشت: هماهنگی های لازم به منظور حضور خبرنگاران متقاضی برای حضور در مرقد رهبر کبیر انقلاب در سالگرد ارتحال ایشان از یک ماه گذشته با هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) صورت گرفت.

حقیقت با بیان اینکه تسهیلاتی برای خبرنگاران خارجی در نظر گرفته شده بود، افزود: امکانات لازم جهت انعکاس اخبار و گزارش ها برای خبرنگاران فراهم شد؛ به طوری که خبرنگاران امکان گفت وگو با عزاداران و همچنین تهیه گزارش های تصویری را داشتند.

به گفته وی، بالابرهایی نیز برای عکاسان و فیلمبرداران رسانه های داخلی و خارجی جهت پوشش تصویری مراسم در نظر گرفته شده بود.

حقیقت خاطرنشان کرد: خبرنگاران خارجی غیرمقیم که برای پوشش مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به کشور سفر کرده اند علاوه بر پوشش اخبار مربوط به ارتحال رهبر کبیر انقلاب اخبار مربوط به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و همچنین انتخابات ریاست جمهوری کشور را پوشش خبری خواهند داد.

سرپرست اداره کل رسانه های خارجی یادآور شد: خبرنگاران خارجی غیر مقیم تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور حضور خواهند داشت.