به گزارش پارس نیوز، علیرضا منظری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت 120 آموزشکده سما در کشور، اظهارکرد: 86 هزار و 974 دانشجو در این آموزشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین از فعالیت 577 مدرسه سما در کشور خبر داد و گفت: طبق هدف گذاری انجام شده تا سال 1400 تعداد این مدارس را به هزار مدرسه افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای سالجاری نیز براساس برنامه ریزی صورت گرفته 241 مدرسه را به تعداد مدارس سما موجود اضافه می کنیم که تاکنون 186 مورد راه اندازی شده و تا ابتدای سال تحصیلی جدید 15 مورد دیگر راه اندازی خواهد شد.

به گفته این مسئول تا سال 1400 رشد دانش آموزان مدارس سما در کشور ادامه داشته و از نیم درصد سهم از تعداد دانش آموزان کشور به 10 درصد خواهد رسید.

وی بابیان اینکه درکنار توسعه کمی، توسعه کیفی نیز در سازمان سما کشور مورد تاکید قرار دارد، گفت: این موضوع بویژه در تقویت حوزه های پرورشی و فرهنگی مدنظر است.

منظری توکلی یادآورشد: درگردهمایی که طی روزهای هفدهم و هیجدهم شهریور با حضور 74 مدیر مدرسه سما کشور در تهران برگزارشد، سیاست های جدید سما کشور را به این مدیران ابلاغ و کارگاه هایی را نیز در این رابطه برگزار کردیم.

وی همچنین به اهمیت و جایگاه آموزش های مهارتی درکشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تربیت نیروی تکنسین ماهر از مهمترین رسالت های سازمان سما درکشور است، 75 درصد از آموزش در آموزشکده های تحت پوشش خود را مبتنی بر آموزش های مهارتی قرار داده ایم.

وی همچنین بااشاره به برگزاری دو روزه یادواره شهدا و گردهمایی معاونین ومدیران فرهنگی سما کشور در کرمانشاه، عنوان کرد: پس از انتصاب ریاست جدید هیات موسس دانشگاه آزاد کشور، توجه به مسائل فرهنگی در سرلوحه فعالیت های این دانشگاه قرار گرفت.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این راستا از اسفند سال گذشته فراخوانی را به منظور شناسایی تعداد خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران مراکز سما کشور اعلام کردیم.

وی بابیان اینکه براساس اطلاعات بدست آمده از این فراخوان مجموعه سما کشور 465 خانواده شهید، جانباز و ایثارگر دارد، افزود: همچنین تاکنون 13 شهید مدافع حرم از دانشجویان آموزشکده های سما کشور تقدیم انقلاب و اسلام شده است .