به گزارش پارس نیوز، حسینی معاون بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره خدمات بیمه سلامت برای بیماران خاص اظهار داشت: در حال حاضر پنج گروه از بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، MS، هموفیلی و دیالیز از طرف وزارت بهداشت به بیمه سلامت معرفی شده‌اند و در سراسر کشور تحت پوشش بیمه‌ای پایه سلامت قرار دارند. 

وی افزود: بر اساس قانون یکسری از خدمات این بیماران مشمول حذف فرانشیز است یعنی بابت ارائه خدمت هیچ پولی از بیمار دریافت نمی‌شود.

معاون بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه برخی از خدمات این بیماران نیز مشمول کاهش فرانشیز است، توضیح داد: علاوه بر ارائه خدمات دارویی برخی از خدمات بیمارستانی بیماران خاص نیز با هزینه کمتری انجام می‌شود.

وی افزود: به طور مثال اگر یک بیمار مبتلا به هموفیلی برای درمان بیماری سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کند باید مانند افراد عادی فرانشیز خدمت را پرداخت کند اما اگر همان فرد برای دریافت فاکتور هفت به مراکز درمانی مراجعه کند خدمت به صورت رایگان به وی ارائه می‌شود.

حسینی در پاسخ به این پرسش که عده‌ای از بیماران کلیوی اعلام کرده‌اند که طی ماه‌های اخیر هزینه بیشتری برای تهیه داروها پرداخته‌اند، توضیح داد: داروها با توجه به شرایط در مواقعی با افزایش قیمت مواجه می‌شوند که بلافاصله قیمت جدید در سامانه دارو و تجهیزات وزارت بهداشت ثبت می‌شود و مابه‌التفاوت قیمت پرداخت شده توسط این بیماران مربوط به مدت زمانی بوده است که قیمت جدید در این سامانه ثبت نشده بود اما اکنون با دستور وزیر بهداشت هر گونه افزایش قیمت یا قیمت جدید داروها در این سامانه ثبت و به داروخانه‌ها نیز اعلام می‌شود.