به گزارش پارس ، رضا دهقانپور، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) امروز در گفت وگو با فارس، گفت: اقدامات متعددی هم در حوزه بهداشت و هم درمان برای زائران مراسم ارتحال حضرت امام (ره) انجام شده است که از جمله در حوزه بهداشت نظارت بر تهیه و توزیع تمام مواد غذایی و آب آشامیدنی و بهداشت سرویسهای بهداشتی انجام می شود.

وی افزود: نظارت بر تمام تهیه کنندگان مواد غذایی و آشپزخانه های کاروانهای اعزامی به مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در سال جاری با حضور کارشناسان بهداشت محیط و مواد غذایی از دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران و البرز به دقت انجام می شود.

رئیس اورژانس تهران اضافه کرد: خدمات درمانی نیز به دو بخش خدمات پیش بیمارستانی و سرپایی و خدمات درمان بستری تقسیم می شود، در حوزه خدمات پیش بیمارستانی نیروهای اورژانس در استان تهران و البرز، نیروهای هلال احمر و آتش نشانی همگی در آماده باش هستند و امدادگران هلال احمر نیز در کنار همکاران اورژانس هم در رینگ داخلی حرم و هم خارج از آن مستقر می شوند.

دهقانپور گفت: با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز، بهداشت و درمان سازمان تأمین اجتماعی، بسیج جامعه پزشکی و بهداری ارتش و سپاه ۴ بیمارستان صحرایی در ۴ ضلح حرم مطهر مستقر می شوند، علاوه بر آن ۲۰ درمانگاه سیار نیز پیرامون حرم استقرار پیدا می کنند که پزشکان عمومی، متخصص و پرستاران در این مراکز مستقر هستند.

وی افزود: داروهای اولیه مورد نیاز در این مراکز درمانی وجود دارد اما در صورت نیاز به خدمات تخصصی و داروهای پیشرفته مصدومان احتمالی به بیمارستانهای تهران که همگی در حالت آماده باش هستند، منتقل می شوند.

وی گفت: ۲۰۰ آمبولانس در پایگاههای بین راهی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام مستقر می شوند و با احتساب آمبولانسهایی که در محدوده حرم هستند، در مجموع ۳۰۰ آمبولانس و تیم فوریتهای پزشکی برای خدمت رسانی به زائران مراسم سالگرد حضرت امام (ره) بکارگیری شده اند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) افزود: با هماهنگی انجام شده، تمام زائران مراسم امسال بدون پردخت هر گونه وجهی بیمه می شوند و تمام خدمات درمانی برای زائران در صورت لزوم رایگان است.

وی گفت: سال گذشته در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در مجموع به ۵۷۶۹ نفر خدمت درمانی ارائه شد که از این تعداد ۹۴ نفر به بیمارستانهای داخل شهر تهران اعزام شدند.