به گزارش پارس نیوز، 

پیش از ظهر امروز ۶ طرح درمانی در این شهرستان با حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

مرکز آموزشی و درمانی سینای این شهرستان به‌عنوان سومین بیمارستان مراغه و دومین بیمارستان پس از انقلاب اسلامی بوده که امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان‌های این شهرستان اظهارداشت: بیمارستان سینای مراغه در زمینی با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع در چهار طبقه و با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان ساخته شده و امروز همزمان با سفر وزیر بهداشت افتتاح شد.

وی افزود: با افتتاح فاز اول این بیمارستان ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت‌های دانشکده علوم پزشکی مراغه اضافه شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه با اشاره به احداث فاز دوم این بیمارستان اظهارکرد: با احداث و راه‌اندازی فاز دوم این بیمارستان ۶۰ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت درمانی مراغه افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: بیمارستان سینای مراغه دارای بخش‌هایی مانند اورژانس، بستری جراحی، داخلی، کودکان، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه CCU و ICU، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است.

تنومند اضافه کرد: بیمارستان سینا به‌عنوان سومین بیمارستان مراغه در حالی افتتاح شد که بیمارستان شهید بهشتی مراغه در سال ۱۳۱۱ و بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) این شهر در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده بود.

برخورد نامناسب مأموران انتظامات بیمارستان با خبرنگاران در سفر وزیر بهداشت به مراغه

امروز سفر وزیر بهداشت به مراغه با حاشیه‌هایی روبه‌رو بود و برخی بی‌توجهی‌هایی که نسبت به خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام شد موضوع جدیدی نبوده و همیشه در مراغه تکرار می‌شود.

با اینکه مسئولان کشوری و استانی یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران را اطلاع‌رسانی عنوان می‌کنند متأسفانه درعمل، معکوس بوده و با اینکه از سوی فرمانداری شهرستان کارت تردد برای خبرنگاران صادر شده بود، ولی متأسفانه به‌دلیل وجود برخی ناهماهنگی‌ها توسط مسئولان دانشکده علوم پزشکی شهرستان خبرنگاران پشت در‌های بسته منتظر وزیر بودند. مأموران انتظامات مدعی هستند که حراست بهداشت و درمان دستور را صادر کرده است، مسئله‌ای است که باید مسئولان حراست علوم پزشکی شهرستان پاسخگو باشند.

باید دید آیا مسئولان واکنش مناسبی برایی جبران برخورد نامناسب انجام‌شده انجام خواهد داد و یا اینکه این موضوع تکرار خواهد شد.