به گزارش پارس نیوز، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با عنایت اهل بیت علیهم السلام و همت مهندسان و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات، این پروژه پیچیده فنی و مهندسی با هدف گسترش فضای زیارت و رفاه حال زائران در زیر قبه سیدالشهدا(ع) و پیش از ایام پیک ماه محرم به اتمام رسید.

وی در تشریح دلایل اجرای این طرح گفت: گنبد کنونی حرم مطهر امام حسین(ع) به وزن تقریبی یکهزار و 200 تن روی چهار ستون که قدمت آنها به دوران آل بویه برمی‌گردد، قرار گرفته است.

پلارک ادامه داد: این ستون‌ها در فاصله حدود یک‌متر و 70 سانتی‌متری با ضریح بنا شده بود که با توجه به افزایش شمار زائران در سال‌های اخیر، مشکلاتی را برای تردد و زیارت ایجاد می‌کرد.

اتمام عملیات لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) + عکس

وی ادامه داد: محدودیت فضای ناشی از این فاصله اندک، به‌ویژه در ایام پیک همچون محرم و اربعین بیش از همیشه احساس می‌شد لذا پروژه لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح از سال 94 با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات استان کرمان آغاز شد.

اتمام عملیات لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) + عکس

پلارک با بیان اینکه اکنون فاصله ضریح مطهر تا هر یک از ستون‌ها به بیش از 4متر افزایش یافته است اظهار کرد: کار مقاوم سازی دیوارهای اطراف ضریح نیز با بتن مسلح و شبکه آرماتوربندی به اتمام رسیده و به این ترتیب زمینه برای انتقال و نصب گنبد جدید آماده شده است.

اتمام عملیات لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) + عکس

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که ارتفاع آن 7.5 متر از گنبد کنونی بلندتر است، در کرمان با استفاده از فناوری نوینی ساخته شده و با هماهنگی تولیت حرم مطهر پس از اربعین امسال جهت نصب به کربلا ارسال خواهد شد.

اتمام عملیات لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) + عکس

پلارک در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش مذبوحانه دشمنان دو ملت ایران و عراق جهت ایجاد تفرقه اشاره کرد و گفت: همانهایی که چشم دیدن پیروزی‌های حشدالشعبی و مدافعان حرم را نداشتند، اکنون به‌دنبال فضاسازی‌ رسانه‌ای و بازی کردن با احساسات و افکار عمومی دو ملت هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر لزوم هوشیاری دو ملت در مواجهه با دسیسه‌های تفرقه افکن دشمنان گفت: اتاق فکرِ وهابی، صهیونیستی و آمریکایی از مدت‌ها پیش عملیات رسانه‌ای خود را علیه مقدسات شیعیان و بازسازی عتبات آغاز کرده بود و اکنون در آستانه مانور بزرگ اربعین به‌دنبال شعله‌ور کردن آتش نفاق است.

پلارک با اشاره به نقش وحدت آفرین گنگره عظیم اربعین حسینی گفت: همنوایی دو ملت ایران و عراق در برپایی این راه‌پیمایی عظیم و میزبانی از زائران در سال‌های گذشته، امسال نیز با شکوه‌ بیشتری قدرت جهان تشیع را به رخ دشمنان خواهد کشید.