به گزارش پارس نیوز، کامران یوسفی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های دارویی شرکت داروسازی سها هلال احمر اظهار داشت: شرکت داروسازی سها برای رفع نیازهای دارویی کشور فعالیت می‌کند و در حدود 103 نوع دارو را تولید می‌شود که برای بیماریهای گوارشی، قلبی و عروقی، اسکلتی و عضلاتی و .. است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات عدیده ای نیز در حوزه دارو از جمله مشکل نقدینگی و ارز وجود دارد، گفت: البته برای تامین ارز موارد اولیه می‌توانیم با ارز بانک مرکزی که در اختیارمان قرار می‌گیرد مواد اولیه وارد کشور کنیم ولی برای ادامه این مسیر نیاز به همدلی همه نهادها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی سها عنوان کرد: همچنین برخی ملزوماتی که می‌خواهیم در داخل کشور تهیه کنیم بسیار سخت تر از مواد خارجی شده است که می‌توان به جعبه، برچسب، کارتن، بروشور و ... اشاره کرد و همه داخلی‌ها نیز پول نقد تقاضا می‌کنند زیرا دو ماه است که این فعالان نیز دچار کمبود مواد اولیه از جمله کاغذ شدند.

یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر دچار کمبود مواد اولیه نشدیم و خطوطی تعطیل نشده است، به مشکلات همکاری با شرکت‌های پخش گریزی زد و افزود: شرکت‌های پخش نیز مطالبه از بیمارستانهای دولتی دارند که آنها نیز از بیمه‌ها مطالبه دارند و اگر این چرخه مطالبات اصلاح شود مسلما مشکلات اعتباری و نقدینگی کارخانجات داروسازی نیز برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت داروسازی سها بالغ بر 10 الی 12 درصد نیاز دارویی کشور را تولید می‌کند ولی تنوع تولیدات دارویی ما بالا است، عنوان کرد: در زمینه صادرات نیز به دو کشور صادرات داشتیم ولی با توجه به سیاست‌های کشور برای تامین دارو در داخل کشور طی بخشنامه سازمان غذا و دارو تمرکز بر تامین نیاز داخل شده است.

مدیرعامل شرکت داروسازی سها خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ایران شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه ای داریم که هم تراز استانداردهای بین المللی مواد اولیه دارویی تولید می‌کنند.