به گزارش پارس به نقل از مرکزی خبر، سردار سرتیپ مهماندار در نشست خبری با بیان اینکه پلیس اتوبوس های زائران را در مسیرهای رفت و برگشت همراهی می کند، گفت: اتوبوس هایی که زائران را به حرم مطهر منتقل می کند باید شرایط لازم را داشته باشند و از رانندگان حرفه ای نیز استفاده شود.

وی افزود: در این مدت، تعداد مراقبان راه در پاسگاه های پلیس راه سه برابر افزایش می یابد تا همه اتوبوس ها و کاروانهای زائران به دقت کنترل شود.

سردار مهماندار گفت: محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در روزهای آینده اعمال خواهد شد که بخشی از آن مربوط به انتقال زائران از سراسر کشور به سمت حرم مطهر و بخش دیگری از آن مختص تعطیلات پایان هفته است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به محدودیت های ترافیکی در محورهای قدیم قم - تهران، قم - سلفچگان و قم - کاشان گفت: عبور تریلر، کامیون و کامیونت از ساعت ۸ صبح امروز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۵ خرداد در این محورها ممنوع و محور جایگزین محور سلفچگان به ساوه خواهد بود.

سردار مهماندار افزود: از ساعت ۱۴ روز جمعه ۱۷ خرداد نیز عبور تریلر و کامیون تا ساعت ۲۴ همان روز در این محورها ممنوع خواهد بود و محور جایگزین همان محور سلفچگان به ساوه است.

وی گفت: از ساعت ۲۴ امشب عبور همه وسایل نقلیه، حدفاصل پل حسن آباد تا حرم مطهر امام (ره) در بخش جنوب به شمال ممنوع خواهد بود و این ممنوعیت تا ساعت ۱۶ فردا ادامه خواهد داشت.

سردار مهماندار افزود: رانندگانی که به مقصد تهران در حرکتند می توانند از محور جایگزین آزاد راه ساوه و محور قدیم ساوه - تهران یا محور قدیم قم - تهران استفاده کنند.

وی در خصوص ممنوعیت و محدودیت تردد در محور کرج - چالوس نیز گفت: تردد وسائل نقلیه از میدان امیرکبیر تا دهانه شمالی تونل کندوان نیز در روز چهارشنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۱۷ به سمت شمال ممنوع خواهد بود و این ممنوعیت در ساعت ۲۴ همان شب خاتمه می یابد.

سردار مهماندار افزود: روز پنج شنبه نیز تردد همه وسائل نقلیه از کرج به سمت تونل کندوان از ساعت ۱۷ تا ۲۴ ممنوع خواهد بود.

وی گفت: عبور وسائل نقلیه از ساعت ۱۲ روز جمعه از سمت کرج به سمت مرزن آبان ممنوع است و از ساعت ۱۵ عبور وسائل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه و پیش بینی می شود که این وضع تا ساعت ۲۴ ادامه یابد.

سردار مهماندار افزود: تردد کامیون و کامیونت در محور هراز از ساعت ۱۳ امروز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ممنوع خواهد بود و محور جایگزین محور فیروزکوه است.

وی گفت: از ساعت ۶ صبح روزهای پنج شنبه و جمعه تا ساعت ۲۴ همان روزها، عبور کامیون و کامیونت در محور هراز ممنوع است.

سردار مهماندار افزود: در محور فیروزکوه نیز از ساعت ۱۳ امروز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه، عبور انواع تریلی ممنوع خواهد بود و همچنین در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز از ساعت ۶ تا ۲۴ تردد انواع تریلی در این محور ممنوع است.

وی گفت: در محور قدیم قزوین - رشت از ساعت ۱۴ امروز تردد انواع کامیون و تریلر تا ساعت ۲۴ امشب ممنوع خواهد بود.

رئیس پلیس راه کشور افزود: همچنین در این محور از ساعت ۷ روزهای سه شنبه، چهارشنبه و جمعه تا ساعت ۲۴ عبور انواع کامیون و تریلر ممنوع خواهد شد.

سردار مهماندار گفت: در محور آستارا - اردبیل و بالعکس از ساعت ۷ صبح روزهای سه شنبه، چهاردهم و جمعه هفدهم خرداد عبور انواع کامیون و تریلر تا ساعت ۱۱ همان روزها ممنوع است.

وی افزود: از ساعت ۸ امروز، عبور انواع کامیون و تریلر در آزاد راه اصفهان - کاشان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۵ خرداد ممنوع و محور جایگزین جاده قدیم اصفهان - دلیجان و سلفچگان خواهد بود.

سردار مهماندار گفت: همچنین از ساعت ۱۴ روز جمعه تا ساعت ۲۴ همان روز، تردد انواع کامیون و تریلر از این آزادراه به سمت تهران ممنوع خواهد بود.

وی افزود: تردد انواع موتورسیکلت از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۲۴ روز جمعه هفدهم خرداد در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، قزوین - رشت، تهران - سمنان، همدان و مشهد ممنوع است.

سردار مهماندار با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک در تمام راههای کشور عادی و روان است، گفت: علت بسته شدن محور هراز در روز گذشته باران شدید بود و هم اکنون مشکل خاصی در این محور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار تیم پلیس در سراسر کشور تجهیز شده اند؛ افزود: بیش از ۱۴۰۰۰ پرسنل پلیس راه در چند روز آینده آماده ارائه خدمات ترافیکی هستند.