به گزارش پارس نیوز، 

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی بعدازظهر امروز و فردا در جنوب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب کرمان، شمال و شرق فارس و برخی نقاط هرمزگان ابرناکی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به سبب بارندگی، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید، آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نواحی مذکور به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و روستا‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

در سه روز آینده در سایر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است و در اغلب مناطق افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

در دو روز آینده، در برخی نقاط جنوب شرق وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

در سه روز آینده آسمان در استان‌های واقع در جنوب غرب کشور در برخی ساعات غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر شنبه در غرب استان کرمان، شمال هرمزگان، شرق سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز شنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۴ و ۲۴ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه سال جاری ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۲ میلی‌متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۹.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۷.۵ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۹.۱ میلی‌متر بود و میانگین گرم‌ترین منطقه کشور آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۸ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه ورزقان در آستان آذربایجان شرقی به میزان ۸ درجه سلسیوس بوده است.