به گزارش پارس ، سید مصطفی علویان شهری، مدیر فنی پروژه ساخت دستگاه تست دی الکتریک روغن در گفت وگو با ایسنا، با برشمردن ویژگی های فنی این دستگاه اظهار کرد: دستگاه تست دی الکتریک روغن می تواند کیفیت روغن تصفیه شده را از لحاظ دی الکتریک تعیین کند که این امر برای تست و آزمون کیفیت روغن بسیار مفید و با اهمیت است.

وی ادامه داد: به دلیل اعمال تحریم ها، این دستگاه به ما فروخته نمی شد؛ بنابراین به فکر ساخت آن در داخل کشور افتادیم و اکنون این دستگاه را با قیمت ارزان تر از نمونه خارجی تولید و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می کنیم.

علویان شهری افزود: دستگاهی که ما ساخته ایم نه تنها با نمونه آمریکایی خود هیچ تفاوتی نمی کند بلکه مزیت هایی نیز نسبت به نمونه آمریکایی خود دارد از جمله آنکه رابط گرافیکی کاربر در آن به گونه ای تعبیه شده که کاربر بسیار راحت تر می تواند از این دستگاه استفاده کند.

وی در پاسخ به این پرسش که تولید این دستگاه چه میزان صرفه جویی ارزی برای کشور می تواند به همراه داشته باشد؟ گفت: صرفه جویی ارزی این دستگاه حدود پنجاه درصد است به گونه ای که مشابه خارجی آن بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد در حالی که ما این دستگاه را با قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان تولید می کنیم.