به گزارش پارس نیوز، در ادامه رسیدگی به اتهامات «ح.ب.د» نماینده دادستان تهران گفت: متهم در دفاعیات خود عدم اطلاع و آگاهی جهانگیر محمدی مدیر بانک ملی شعبه بهار اظهار داشته که آقای درمنی در جریان ضمانتنامه‌های موجود بوده است. همچنین متهم اظهار داشته است صدور چک از حساب مسدود کلاهبرداری به حساب نمی‌آید ولی ادعای مدعیان این است که از مسائل متقلبانه استفاده شده است. 

نماینده دادستان تهران بیان داشت: از دادگاه تقاضا دارم در حالی که دفاعیات مناسبی از سوی متهم صورت نگرفته جهت دریافت ضمانتنامه توضیحاتی را ارائه دهند. 

وی گفت: لازم است توضیح دهید طی سال‌هایی که ممنوع‌المعامله بودید چطور اقدام به انجام امورات کردید. 

در ادامه این جلسه حمید باقری درمنی متهم پرونده در جواب گفت: مستندات را بازپرس باید به بنده ارائه دهد نه اینکه بنده به شما مستندات اتهامات وارده را اعلام کنم. در صفحه 40 پرونده کارشناسی‌های انجام شده شفافیت‌ها و مبالغ پول‌های پرداخت شده وجود دارد. 

متهم افزود:همچنین در صفحه 41 املاکی که توسط بنده به شرکت نفت جی ارائه شد اصلا مشخص نیست. 

وی با بیان اینکه آقای نصیری با آقای جزایری فرار کردند گفت: در این صورت چطور ممکن است که آقای نصیری بدون حضور در ایران ضمانتنامه ارائه کرده باشند. این موارد دارای اسناد موثق است و قرارداد به خودی خود کیفری نمی‌شود. 

درمنی افزود: در صفحه 50 پرونده مشخص است که شرکت نفت جی به آن اعتراضی نداشته است و مبلغ بدهی 6 شرکت را که 52 میلیارد مشخص شده بود قبول دارم. در آن زمان نفت جی اعتراضی نکرد و همچنین 108 میلیارد تومان چک‌های ضمانت شرکت در پرونده وجود دارد. حال اینکه بخواهیم هر قراردادی را بی‌مورد کیفری کنیم قانع کننده نیست زیرا مستنداتی در پرونده وجود دارد.