به گزارش پارس نیوز، 

مجتبی شکرانه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد هفته گذشته حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی، با گروهی از شکارچیان مواجه شده‌اند گفت: این گروه هفت نفره شکارچیانی با تابعیت قطر بوده و به ابزار شکار به ویژه شکار پستانداران شبگرد مجهز بودند.

وی ادامه داد: این شکارچیان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و ادوات شکار آن‌ها شامل ۲ قبضه سلاح ساچمه‌زنی تک لول، یک قبضه سلاح گلوله‌زنی و یک سلاح دیگر به همراه ۹۱ عدد فشنگ ساچمه‌زنی، یک دستگاه پرژکتور و ۴ عدد چراغ دستی و همچنین ۲ عدد دوربین چشمی به همراه لاشه یک‌فاخته و ۲ سبزقبا توسط یگان حفاظت محیط زیست ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت: هفته گذشته همچنین، یک قبضه اسلحه سوزنی پنج تیر پران غیر مجاز و یک قطعه تیهو نیز توسط ماموران یگان محیط زیست کازرون کشف و ضبط شد. متخلف بازداشت و یک دستگاه پراید توقیف شد.

شکرانه با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته، کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان فارس به بیش از دو برابر افزایش یافته گفت: تمرکز دکتر محمودی، بر تقویت یگان حفاظت محیط زیست استان در محیط‌بانان انگیزه بیشتری ایجاد کرده که سبب شده برخورد با تخلفات در سطح استان مضاعف شود و به جرات می‌توان گفت: از زمان مدیریت ایشان، عرصه بر متخلفات به شدت تنگ شده.

وی یگان حفاظت محیط زیست استان فارس را یکی از موفق‌ترین یگان‌های محیط زیست در سراسر کشور دانست و گفت: خوشبختانه طی سال گذشته، شاهد بهبود قابل توجهی در امکانات و وضعیت مالی محیط‌بانان و بازگرداندن حق و حقوق این عزیزان در سطح استان هستیم.