به گزارش پارس نیوز، 
سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص آمار سادات در کشور اظهار داشت: تعداد مردانی که اسم آن‌ها با لفظ «سید» آغاز می‌شود، یک میلیون و 816 هزار و 84 نفر و تعداد بانوانی که اسم آن‌ها با «سیده» آغاز می‌شود و یا در اسم آن‌ها لفظ سادات موجود است، یک میلیون و 299 هزار و 816 نفر است.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت این تعداد آمار تقریبی سادات‌ موجود در کشور است، افزود: با وجود اینکه گاهی اسامی مردان سید با «میر» و در بعضی روستاها اسامی این افراد با «میرزا» آغاز می‌شود، افرادی هستند که اسم آن‌ها میرزا است، اما سید نیستند. همچنین بعضی از مردان هستند که در عین سید بودن لفظ سید را ندارند به عنوان مثال کسانی که اسم فامیل آن ها حسینی است.

ابوترابی گفت: بنا به دلایل ذکر شده نمی‌توان آمار دقیقی از سادات موجود در کشور ارائه کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به سوالی درخصوص تفاوت سیده و سادات گفت: اسم بعضی از دختران با سیده آغاز می‌شود و بعضی از اسامی دختران پسوند سادات دارد. بر اساس ماده 20 قانون ثبت احوال این دو با یکدیگر هم ارز هستند و این موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

وی افزود: تنها شرط انتخاب سیده و یا سادات خوش آوا و گوش پذیر بودن است. بعضی از اسامی مانند فاطمه هم با لفظ سیده (سیده فاطمه) و هم با لفظ سادات (فاطمه سادات) خوش آوا هستند، اما اسمی مانند نگار تنها با سیده قابل قبول است، چرا که نگار سادات نه تنها خوش آوا نیست، بلکه از لحاظ فنی هم صحیح نیست.