به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد حسینی در همایش مسئولان فرهنگی کشور که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه اگر در این انتخابات حماسه سیاسی تحقق یابد، باید اقداماتی ویژه انجام دهیم، گفت: ما جلساتی را با دوستان رسانه ای و منادیان حماسه داشتیم و بر فعالیت های ایجابی تاکید داشتیم اما در کنار آن باید جنبه های سلبی را هم اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه باید از اینکه رسانه ها مطالبی را منتشر کنند که آن مطالب موجب سردی فضای انتخابات شود، جلوگیری کرد، گفت: ما با مدیران کل فرهنگی سراسر کشور جلساتی داشتیم که در استان ها برای حضور گسترده مردم در انتخابات تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش بیگانگان برای جلوگیری از حضور حماسی مردم در انتخابات تصریح کرد: بیگانگان دائما با ابزارهای مختلف به دنبال القاء فضای ناامیدی در جامعه هستند به طوریکه اخیرا اشپیگل گفته است انتخابات ایران یک همایش توخالی است و یا اینکه می گویند نتیجه انتخابات از قبل تعیین شده است و می خواهند این حماسه مردم را زیر سوال ببرند، لذا ما باید از همه ظرفیت های کشور برای تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات تلاش کنیم.

حسینی با بیان اینکه جلساتی میان وزارت کشور با مسئولان خبرگزاری ها، رسانه ها و پایگاه های خبری برقرار است، گفت: برای دلگرمی افزون تر مردم در انتخابات باید اقداماتی انجام داد که یکی از این اقدامات پاسخ به شبهات است.

وی در این زمینه افزود: باید نسبت به برخی شبهاتی که در جامعه ایجاد می شود، روشنگری کنیم که از جمله آنان مهندسی انتخابات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برخی ها مهندسی انتخابات را مطرح می کنند و یا هجمه هایی به شورای نگهبان وارد می سازند، اما قانون فصل الخطاب است.

حسینی با بیان اینکه برخی رسانه ها نیز بر این شبهات دامن می زنند، گفت: ما با رسانه هایی که بر این شبهات دامن بزنند، برخورد می کنیم و کاری نداریم که این روزنامه متعلق به چه نهاد، مسئول و سازمانی باشد. ما با این روزنامه ها از کیهان و ایران گرفته تا بهار و شرق اگر بخواهند جایی به انتخابات آسیب وارد شود، بدون ملاحظه فرد و وابستگی اش به ارگانی با آن برخورد می کنیم چون مصالح کشور حساس است و ما در این زمینه بر اساس خوشایند افراد عمل نمی کنیم.

وی همچنین با اشاره به دیگر سیاه نماهایی که در این انتخابات انجام می گیرد، گفت: برخی مطرح می کنند که در این انتخابات تنوع سیاسی میان کاندیداها وجود ندارد، اما شاهدیم که جریان های اصلی کشور از جمله اصلاح طلبان و اصولگرایان در این انتخابات کاندیداهایی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یک جنبه از جریان اصلاحات کسانی هستند که از اطرافیان آقای خاتمی و کارگزاران بودند و امروز هم حضور آنان را در انتخابات شاهدیم.

حسینی خاطر نشان کرد: چه کسی نزدیک تر از عارف به خاتمی داریم که معاون اول ایشان بوده و در واقع یک سروگردن از اطرافیان خاتمی بالاتر بوده که به این سمت برگزیده شده است و آقای هاشمی هم نیست، اما کسی مانند روحانی که هم در مجمع تشخیص حضور دارد و هم شورای عالی امنیت ملی، کاندیدای این دوره از انتخابات هستند.