به گزارش پارس نیوز، «سیدتقی نوربخش» در جریان این سفر، ضمن افتتاح طرح توسعه پلی کلینیک تخصصی آیت الله خاتمی (ره) شهرستان اردکان، ‌اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن 42 میلیون نفر، اکنون به نیمی از جمعیت ایران خدمات ارائه می‌کند .

وی افزود: تامین اجتماعی از بودجه عمومی کشور دریافتی ندارد و منابع این سازمان از محل وصول حق بیمه‌ها تامین و در بخش‌های پرداخت مستمری، ارائه خدمات درمان و سایر تعهدات هزینه می‌شود که نمونه‌ای از مدل اقتصاد مقاومتی بدون وابستگی به منابع نفتی است .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور،گفت: در مردادماه هفت هزار میلیارد تومان توسط این سازمان هزینه شد که 5500 میلیارد آن مربوط به پرداخت مستمری و بیمه بیکاری است.

نوربخش ضمن ابراز تاسف از ایجاد 18 تعهد بدون منبع برای سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تکلیف بدون منبع برای این سازمان ایجاد نشده و تمام تلاش ما برای پرداخت به موقع تعهدات است .

وی به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران با تاکید بر خروجی‌های مخرب اجتماعی اشاره و بیان کرد: در فضای حاضر و با توجه به نقش سازمان تامین اجتماعی در زندگی مردم، این سازمان در خاکریز اول جنگ اقتصادی قرار دارد و تمام تلاش خود را در مسیر  کاهش نگرانی‌های مردم به کار می‌گیرد .

این مقام مسئول در ادامه از آغاز عملیات ساخت بیمارستان تامین اجتماعی سرطان یزد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه صدور مجوزهای اولیه این بیمارستان صورت گرفته و با اهتمام مسئولین و همراهی خیران گرانقدر ساخت این طرح آغاز خواهد شد .

«محمود زمانی قمی» استاندار یزد نیز ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن و افتتاح طرح‌های موثر در هفته دولت و ملت بیان کرد: تلاش های ارزشمندی در زمینه تکمیل طرح‌های خدمات درمانی، خوابگاه دانشجویی، صنعتی و خدمات شهری اردکان صورت گرفته و امید که مردم بتوانند از برکات آن بهره‌مند شوند .

وی با تبریک عید سعید غدیر افزود: این عید بزرگ ترین رخداد بشری و اراده خداوند برای حاکمیت عدل،آزادی و انسان دوستی توسط مولای خوبی ها حضرت علی (ع) است .

زمانی قمی در پایان خاطرنشان کرد: تمام جهان از فقدان اخلاق رنج می برد و  مولا علی الگوی تمام عیار تجلی اخلاق است که تاکید داریم سیاست و دین ما اخلاقی باشد و دین مبین اسلام نیز بر همین موضوع سفارش دارد زیرا اگر سیاست اخلاقی شد می توان به آن تکیه زد و بر خلاف این موضوع کارایی لازم را ندارد .