به گزارش پارس نیوز، 

چند ماه پیش از طریق شیرین یکی از همکلاسی هایم با امیر آشنا شدم، شیرین که خودش با او رابطه دوستی داشت مدام از مهربانی و محبت های او تعریف می کرد، با صحبت های دوستم کم کم من هم کنجکاو شدم که او را ببینم و با او دوست شوم. 

امیر اول خیلی با محبت و مهربان بود، به طوری که کاملاً به او اعتماد کردم. تا اینکه یک بار از من خواست تا عکس هایم را برایش تلگرام کنم من هم با توجه به اعتمادی که به او داشتم عکس های بدون حجاب و تقریباً با لباس باز را برای او فرستادم، چند روز بعد از ارسال عکس ها اخلاق و رفتار امیر عوض شد و گفت اگر به خواسته اش تن ندهم عکس هایی که برایش ارسال کردم را به پدرم نشان می دهد.

پدرم آدم فوق العاده عصبی و پرخاشگری بود و رابطه من با او اصلاً صمیمی نبود، نمی دانم اگر این موضوع را بفهمد چه بلایی برسرم می آورد.

تازه فهمیدم که آشنایی من با امیر و ارسال عکس ها برای او هم نقشه شیرین بوده و او بود که مرا در دام این پسر شیطان صفت انداخت و حالا نمی دانم با این بلایی که برسرم آمده باید چکار کنم.

با اظهارات این دختر 15 ساله، پرونده ای در پلیس فتا تشکیل و نسبت به دستگیری و برخورد با پسری که از این دختر قصد اخاذی داشت اقدام شد، همچنین آموزش های مهارت زندگی به ویژه مهارت خود آگاهی، مهارت جرأت ورزی و مهارت حل مساله به وی ارائه و در زمینه دوست یابی و رعایت حد و حدود در دوستی ها راهنمایی لازم انجام و طی جلسه ای با حضور خانواده این دختر نسبت به بهبود رفتار بین فردی اعضای خانواده و بهبود رابطه دختر با پدرش اقدام شد.

خانم لطفی کارشناس ارشد روانشناسی و مشاوره مرکز مشاوره آرامش در خصوص این پرونده گفت: 

معمولاً نوجوانان درانتخاب دوست به شیوه احساسی و هیجانی عمل می کنند، در نوجوان مذکور هم می بینیم که دوستی هایش براساس هیجانات لحظه ای انجام شده و چنین دوستی ای همان طور که از عواقب آن پیداست خالی از اندیشه و تعقل است و دختران به شدت در دام چنین دوستی هایی می افتند چرا که به دنبال دریافت عواطف، مهربانی و احساسات هستند.

وی عدم اعتماد به نفس، عدم عزت نفس و نداشتن مهارت جرأت ورزی را از جمله عوامل موثر در مورد رخ دادن حادثه مذکور برای این دختر نوجوان ذکر کرد و اظهار داشت: 

علاوه بر این عدم ارتباط صمیمی دختر با پدرش و پرخاشگری پدر و همچنین روابط سرد والدین نسبت به یکدیگر باعث شده که وی به دوستی با افراد غریبه و اعتماد بی جا به آنان رو آورد. 

لطفی، به تاثیر شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در عادی جلوه دادن روابط نا مشروع بین دختر و پسر اشاره کرد و گفت: 

متاسفانه بسیاری از ارزش های دینی و فرهنگی جامعه ما تحت تاثیر فرهنگ غلط کشورهای بیگانه قرار گرفته تا جائی که بسیاری از ضد ارزش ها اکنون در بین نوجوانان ارزش تلقی می شود.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش گفت: 

داستانی که از نظرتان گذشت درس عبرتی است برای همه والدینی که دارای دختران نوجوان هستند و با توجه به اینکه در این سن دختران نیاز به برقراری ارتباط عاطفی با جنس مخالف دارند می بایست که والدین بیشتر مراقب آنها بوده و فرزندانشان را از عواقب و پیامدهای دوستی های بی حدو مرز و غیر مشروع با جنس مخالف آگاه کرده و با رفتارهای نامناسب باعث گرایش آنان به این سمت و سو نشوند.