به گزارش پارس نیوز، چندی پیش پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری از شعبه نهم بازپرسی داسرای ناحیه ۲ تهران به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن شاکی در اظهارات اولیه عنوان کرده بود که پس از خرید یک ملک کلنگی در منطقه شهر قدس به ارزش ده میلیارد تومان متوجه شده است که مدارک و مستندات ملک خریداری شده تماما جعلی است.

شاکی پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای خرید بک باب منزل مسکونی به بنگاه املاکی واقع در شهرک غرب مراجعه کرده و برای پرداخت ثمن معامله ، علاوه بر پرداخت پول قسمتی از وجه مورد نظر، مابقی آن را هفت واحد آپارتمانی در منطقه میرداماد به نام فردی به نام سعید . ب انتقال دادم اما پس از نقل و انتقال قطعی و پرداخت پول ، زمانی که قصد تخریب ملک خریداری شده را داشتم مشخص شد که کلیه مدارک ملک خریداری شده جعلی است و پس از آن نیز مشخص شد که آپارتمان های واگذار شده نیز فروخته شدند و در زمان مراجعه به بنگاه برای پیگیری ماجرا متوجه شدم سه نفر از مشاوران املاکی که بنده از طریق آگهی روزنامه برای خرید ملک مورد نظر به بنگاه محل کار آنها مراجعه کرده و طی این مدت برای خرید ملک با آنها در ارتباط بودم نیز متواری شده‌اند.

با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی دستگیری سه مشاور املاک شدند و در ادامه با شناسایی هویت واقعی سعید به نام بهروز . ش در خیابان پیروزی واقع در یک مغازه جگرکی، او نیز دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

بهروز پس از دستگیری صراحتا به کلاهبرداری از مالباخته اعتراف کرد و گفت: جعل اسناد توسط فردی به نام هادی انجام شده است که با شناسایی مخفیگاه هادی در حوالی میدان حق‌شناس ، وی هنگام دستگیری خودش را از طبقه سوم به داخل حیاط منزل پرتاب کرد که بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت اقدامات درمانی قرار گرفت و پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی و صراحتا به جعل اسناد و املاک و مشارکت در کلاهبرداری اعتراف کرد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ  با اعلام این خبر گفت: متهمان پرونده پس از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده، با صدور قرار قانونی چند میلیارد تومانی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.