به گزارش پارس نیوز، سرهنگ کرم یوسف وند رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: ۹ تیرماه جوانی ۱۸ ساله با مراجعه به گشت کلانتری ۱۳۱ به مأموران اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ قرمز رنگ و با تهدید چاقو مورد سرقت مقرون به ضرب وجرح گوش تلفن همراهش قرار گرفته است.

با اعلام خبر اولیه مبنی بر وقوع سرقت به شیوه زورگیری در محدوده کلانتری ۱۳۱ شهرری توسط سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ قرمز رنگ، اجرای طرح مهار توسط کلانتری ۱۳۱ به مرحله اجرا گذاشته شد و طی آن سرنشین یک موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ به نام علیرضا. ع. (۱۷ ساله) دستگیر شد.

با شناسایی متهم دستگیر از سوی مالباخته به عنوان یکی از سارقان زورگیر، پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری تشکیل و متهم جهت ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. «علیرضا. ع» در همان تحقیقات اولیه صراحتا به بیش از ۵۰ فقره سرقت به شیوه زورگیری در تهران و شهرری با همدستی سه جوان ۱۸ ساله‌ دیگر به نام‌های محمد، بصیر و حمیدرضا اعتراف کرد.

رئیس باند سارقان زورگیر در لانه کبوترها به دام افتاد + عکس

دستگیری سرکرده گروه در لانه کبوتر:

با شناسایی سه عضو دیگر گروه سارقان زورگیر به سرکردگی «حمیدرضا. ت» (۱۸ ساله)، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی مخفیگاه وی در منطقه شوش و در حالی که با اطلاع از حضور از کارآگاهان به پشت بام متواری شده بود، او را در داخل اتاقک مخصوص نگهداری کبوتر دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند؛ در ادامه دو عضو دیگر گروه نیز در دو عملیات جداگانه‌ی همزمان، دستگیر و به پایگاه نهم آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر چهار متهم گفت: اعضای این گروه از سارقان زورگیر و خشن صراحتا به بیش از ۱۰۰ فقره زورگیری همراه با ضرب و شتم به ویژه سرقت از افراد نوجوان در مناطق مختلف شهرری و تهران به ویژه در مناطق خراسان و خاوران با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ قرمز و مشکی و در قالب گروه‌های دو یا چهار نفره اعتراف کردند؛ لذا در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعتراف صریح متهمین به سرقت‌های متعدد، پراکندگی سرقت‌ها در مناطق مختلف شهر تهران، شناسایی دقیق متهمین از سوی تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و به جهت شناسایی دیگر مالباختگان و جرایم ارتکابی متهمین، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از سارقان انجام شده است؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصایور این سارقان زورگیر شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.