به گزارش پارس نیوز، 

در سال 1936، یکی از مهاجران یهودی که از آلمان به فلسطین آمده بود، در خیابان کینگ جورج کافه ای به نام تامون به راه انداخت. در سال 1950، پارلمان اسرائیل آن طرف خیابان و روبروی کافه تامون تاسیس شد. از آن زمان به بعد این کافه به پاتوغی برای سیاستمداران مطرح اسرائیل نظیر گلدا می یر، موشه دایان و دیگران تبدیل شد.

کارگردان این مستند به سراغ صاحب کافه، «موردکای کوپ» که پس از 60 سال کافه داری، الان در سن 85 سالگی قصد بازنشستگی دارد و می خواهد کافه را برای همیشه تعطیل کند، رفته و پای خاطرات او نشسته است. او چندین سال است که به کمک یک مسلمان سیاهپوست این کافه را چرخانده است. با قدمتی که کافه دارد و مشتریانی که در طول این سال ها داشته، کافه به مثابه تاریخی مجسم می ماند که حرف های بسیاری برای شنیده شدن دارد.

این مستند بین زندگی روزمره آقای کوپ در زمان کنونی و تاریخ چند دهه اخیر فلسطین اشغالی در رفت و آمد است و افراد بسیاری که مشتریان این کافه نیز بوده اند، خاطرات و نیز نظرات خود را در خصوص حوادث گوناگون بعد از اشغال بیان می کنند.

مستند «کافه تامون» (Café Ta'amon) به نویسندگی و کارگردانی مایکل تویچ محصول سال 2012 در چهار قسمت 25 دقیقه ای، از روز چهارشنبه 31 مرداد ماه ساعت 8:30 به وقت تهران از آنتن هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.