به گزارش پارس نیوز، محمدعلی افشانی صبح امروز در دفاع از لایحه دوفوریتی اخذ مطالبات شهرداری تهران گفت: از هیات رئیسه و اعضای شورای شهر بابت وقتی که به من برای دفاع از این لایحه دوفوریت داده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ساخت و ساز کاهش یافته است و ما برای اینکه افراد تشویق شوند که در حوزه ساخت و ساز سرمایه گذاری کنند، باید امتیازات تشویقی در نظر بگیریم تا موجب رونق کسب و کار شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین حوزه‌ای که بالاترین نقش را در اشتغال دارد، ساختمان‌سازی است، گفت: بر همین اساس تمهیداتی برای پرداخت عوارض در نظر گرفتیم و از آنجایی که همواره شهرداری یک تخصیص ۲۳ درصدی برای پرداخت عوارض در نظر می‌گرفت، این مساله باعث کاهش درآمدها شده بود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که از این تاریخ به بعد افرادی که مایلند بدهی‌های عوارض خود را پرداخت کنند، نرخ محاسبه معادل مصوبه شورای اقتصاد خواهد بود و افرادی که می‌خواهند به صورت اقساطی بدهی خود را پرداخت کنند ۵۰ درصد معادل مصوبه نرخ شورای اقتصاد پرداخت خواهند کرد.

افشانی با بیان اینکه دو خبر خوش در آستانه عید قربان برای تهرانی‌ها دارم، گفت: بعد از مشکلاتی که در راستای انتشار اوراق مشارکت وجود داشت، صبح امروز توانستیم بعد از رایزنی‌های متعدد، موافقت بانک شهر و بانک مرکزی را اخذ کرده و از هفته آینده ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای قطار شهری منتشر می‌شود که می‌تواند به تکمیل خط ۶ و ۷ مترو کمک کند.

وی با بیان اینکه جا دارد که از رئیس جمهور، وزیر کشور و اعضای هیات دولت تشکر کنم، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های گسترده، لایحه درآمد پایدار شهرداری در دولت تصویب شد و به مجلس رفته و قطعا کمک زیادی به بهبود درآمد پایدار می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه مهم‌ترین اتفاق این لایحه این است که سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده به مقدار خوبی افزایش یافته است، گفت: همچنین اختیارات بیشتری به شورا و شهرداری داده شده تا بدون شهر فروشی درآمد پایدار داشته باشند.

 با رای اکثریت اعضا دو فوریت این لایحه پیشنهادی شهردار تهران تصویب شد.