به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر سید علی جمالیان گفت: بحث فرسودگی بیمارستان های قدیمی تهران که دارای ساختمان های با قدمت بسیار بالا هستند، یک معضل اساسی است و علی رغم اینکه امکانات، تجهیزات و خدمات به روز پزشکی در این بیمارستان ها ارائه می شود، اما ظاهر این ساختمان ها، شواهد خوبی برای خدمات ارزشمند این بیمارستان ها نیست.

وی افزود: تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا با حمایت سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان ها را نوسازی کرده و بیمارستان های جدید را جایگزین بیمارستان های فرسوده کنیم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: در حالی که در دورترین شهرهای کشور شاهد افتتاح بیمارستان های نوساز هستیم، وجود بیمارستان های فرسوده برای تهران یک نقطه ضعف است.

جمالیان با بیان اینکه نوسازی بیمارستان های فرسوده آغاز شده، گفت: کلنگ زنی و گودبرداری بیمارستان زنان تامین اجتماعی فیاض بخش از سال گذشته آغاز شده، همچنین یک بیمارستان ۵۵۰ تخت خوابی در شهر قدس به زودی احداث خواهند شد که یک مرکز تروما در غرب تهران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال همکاری با شورای شهر و شهرداری برای تامین زمین برای بیمارستان های جدید هستیم، گفت: یکی دیگر از بیمارستان ها شهید لواسانی است که مرکز فوق تخصصی قلب است و منتظر مجوز شهرداری برای کلنگ زنی هستیم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: مقرر شده بود این بیمارستان همزمان با تولد امام علی (ع) کلنگ زنی شود، اما به خاطر تاخیر در صدور مجوزها به تاخیر افتاد، اما نوسازی و احداث بیمارستان های تامین اجتماعی همچنان جزو اولویت هاست تا بیمارستان ها و مراکز درمانی را در شان شهروندان احداث کنیم.